اخبار نساجی

صنعت نساجی، سالانه حداقل ۳۰۰ هزار تن به پلی استر نیاز دارد

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت 

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترحمی با بیان این که پلی استر پرمصرف‌ترین ماده اولیه صنعت نساجی است، گفت: صنعت نساجی، سالانه حداقل ۳۰۰ هزار تن به این ماده نیاز دارد؛ ظرفیت‌های بیشتری هم وجود دارد و تا حدود ۵۰۰ هزار تن هم می‌تواند مصرف کننده این ماده باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن ترحمی، سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که پلی استر پرمصرف‌ترین ماده اولیه صنعت نساجی است، گفت: صنعت نساجی، سالانه حداقل ۳۰۰ هزار تن به این ماده نیاز دارد؛ ظرفیت‌های بیشتری هم وجود دارد و تا حدود ۵۰۰ هزار تن هم می‌تواند مصرف کننده این ماده باشد.

وی با بیان اینکه «پِت» نساجی در ۱۱ ماهه امسال در شرکت شهید تندگویان, ۱۳ و نیم درصد کاهش تولید داشت، افزود: در ۱۱ ماهه سال ۹۸ تولیدش ۲۷۰ هزار تن بود که در ۱۱ ماهه امسال به ۲۳۳ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه این کاهش تولید به کاهش ۲۰ درصدی عرضه، منجر شده است، ادامه داد: در کنار آن، حدود ۲۰ هزار تن در ۱۰ ماهه امسال صادرات انجام شد و این مسائل موجب التهاباتی شده است. ترحمی گفت: اواخر مهر امسال ۳۷ تا ۴۰ درصد تقاضا را در این حوزه کاهش دادیم و به نوعی این تقاضا را سرکوب کردیم.

وی افزود: در دستورالعمل تنظیم بازار پتروشیمی که آخرین اصلاحیه آن در یکم دی امسال منتشر شد در کالا‌هایی که ملتهب است و نیاز به واردات دارد شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای این موضوع، تصمیم می‌گیرد و پیش بینی شده است که تولیدکننده، واردات را انجام دهد و کسری بازار را تامین کند.

polyester-yarn-Iran

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی, ۲۴ آبان امسال قرار شدشرکت تندگویان, ۲۰ هزار تن واردات را انجام دهد و آخرین مصوبه هم در بهمن امسال بود که بر مبنای آن قرار شد ۲۰ هزار تن وارد کند.

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×