اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش نقش بالایی در صادرات غیر نفتی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: صنعت فرش که با فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم و سنن ما مرتبط است نقش سازنده ای در صادرات غیر نفتی دارد.
   
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت quotation mark شاتا quotation mark علی یزدانی در سومین جشنواره ملی فرش برتر و دومین مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف افزود: تحقق این امر منوط به جمع شدن نگاهها و فرآیندهای مختلف است که در نشستهای متعددی باید به آن پرداخت و تنگناهای فراروی این صنعت را مورد برسی قرار داد.
   
وی گفت: در چند سال گذشته قدمهایی در این زمینه برداشته شده است و در دولت یازدهم با نگاه فرهنگی ، اقتصادی از این حوزه حمایت می شود.
   
یزدانی تصریح کرد : همه نگاهها به این هنر- صنعت مثبت و فضا نیز فراهم است و تلاش جمعی مسوولین را می طلبد که با تلطیف نگاهها به این حوزه نقش آن را در تحقق اهداف پر رنگ تر کنیم تا به جایگاه واقعی خود در جهان و نقش اجتماعی و اقتصادی خود در کشور دست یابد.
   
در این مراسم همچنین رییس مرکز ملی فرش ایران ابلاغ مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را فرصتی ویژه برای صنعت فرش کشور توصیف کرد.
   
محمد باقر آقا علیخانی اضافه کرد: فرش یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی است و نیاز به فرش دستباف به عنوان کالای سرمایه ای و ارزشمند عنوان می شود.
   
وی بر استفاده از نیروی انسانی و منابع ملی ، افزایش مصرف داخلی ، کیفیت و گرایش به سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد.

آقا علیخانی افزود: باید منابعی را برای تبلیغات فرش در خارج از کشور اختصاص داده شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×