اخبار نساجی

صنعتگران متقاضی راه‌اندازی چه کارخانه‌ای هستند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آمار جوازهای تاسیس صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در ۹ ماهه امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۶ جواز تاسیس، صادر شده که بیشترین آن مربوط به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی بوده است.

به گزارش ایسنا، در این مدت میزان جوازهای تاسیس صادره برای سایر محصولات کانی فلزی ۲۰۵۵ مورد بوده که پیش بینی ۹۶۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ۴۰ هزار و ۶۰۳ نفر در این بخش شده است.

ان در حالی است که تعداد جواز تاسیس های این بخش و ایجاد اشتغال آن در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

اما پس از این گروه، مواد غذایی و آشامیدنی ها بیشترین تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در سه فصل ابتدایی سال ۱۳۹۳ را داشته اند که بر اساس آمار ۱۷۰۳ جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان در این مدت برای این گروه صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین قرار است این تعداد جوازهای تاسیس در گروه مواد غذایی ۵۵ هزار و ۵۵۶ نفر شغل در کشور ایجاد کند و این در شرایطی است که میزان جوازهای تاسیس صادره نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط هشت درصد اما پیش بینی اشتغال ایجاد شده بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سومین گروهی که بیشترین جواز تاسیس صادره در این مدت را به خود اختصاص داده، گروه محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است که ۱۳۲۰ جواز تاسیس در این مدت برای این گروه صادر شده است.

پیش بینی سرمایه گذاری در این جوازها ۵۸۴۰ میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده توسط آن ۲۳ هزار ۷۴۴ نفر تخمین زده شده است که به رغم کاهش پنج درصدی جوازهای تاسیس نسبت به سال قبل اشتغالزایی آن ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین گروه سایر فعالیت های خدمات مهندسی و محصولات فلزی فابریکی نیز به ترتیب با تعداد جوازهای تاسیس ۱۰۳۳ و ۸۸۶ مورد در رده های بعد قرار می گیرند.

به این ترتیب در ۹ ماهه ابتدای امسال بیشترین تعداد جواز تاسیس صادر شده متعلق به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی است و بیشترین رشد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را گروه محصولات از توتون و تنباکو به خود اختصاص داده اند.

همچنین میزان کل پیش بینی اشتغال ۳۰۴ هزار نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۵.۷ درصدی را نشان می دهد. بیشترین پیش بینی اشتغال در ۹ ماهه امسال در رشته فعالیت محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها است که متوسط اشتغال این گروه در هر واحد ۳۲.۶ نفر برآورد شده است.

بیشترین پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نیز در این مدت به ارزش ۱۵ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان در گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×