اخبار فرش ماشینی

صندوق ضمانت از صادرات فرش دستباف حمایت می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران آمادگی خود را برای حمایت از صادرات فرش دستباف اعلام کرده است

محمد جعفر عظمایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف تهران راه کارهای حمایت از صادرات این صنعت و هنر ناب ایرانی بررسی و امید است بتوانیم با حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران حجم صادرات فرش دستباف استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به قیمت بالای تمام شده فرش دستباف و وجود رقبای خارجی مانند هند، پاکستان، چین، ترکیه که از فرش ایرانی نمونه برداری می کنند، اظهارکرد: باید با رفع موانع و مشکلات نگذاریم این کشورها هنر- صنعت ملی ما را به یغما ببرند.

وی ابراز کرد: طبق اظهارات مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در سال گذشته فعالان این عرصه از گروه کالایی فرش و صنایع دستی فقط ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از خدمات صندوق بهره مند شدند در حالی که برای حمایت از این صنعت، ظرفیت حداقل۲۰ برابری برای توسعه صادرات آن در صندوق وجود دارد.

عظمایی همچنین برگزاری نمایشگاه های تخصصی فرش و حضور تجار استان در نمایشگاه های بین المللی را برای توسعه بازارها بسیار سودمند عنوان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×