اخبار نساجی

صندوق بین‌المللی پول: ۵ چالش اقتصادی مهم منطقه آسیا در آینده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وجود ۷۰۰ میلیون فقیر در آسیا

    صندوق جهانی پول ۵ چالش عمده اقتصادی آینده منطقه آسیا را بررسی کرد.

به گزارش فارس، صندوق بین المللی پول در بررسی وضعیت اقتصاد منطقه

آسیا نوشت، در حالی که این منطقه به دنبال توسعه پایدار است، اما این قاره

پهناور در آینده با ۵ چالش مهم اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صندوق جهانی پول نحوه افزایش درآمدهای متوسط مردم، بهبود نظارت‌ها و نهادهای مرتبط، چگونگی کنار آمدن با افزایش میانگین سنی، و نحوه غلبه بر افزایش نابرابری‌ها را عمده این چالش‌ها در آینده منطقه آسیا عنوان کرد.

این صندوق بین المللی در عین حال نوشت تنوع منطقه آسیا و سازگاری زیاد برای اقدامات اقتصادی، کلیدی برای دوام رشد اقتصادی در این منطقه است.

در سال ۲۰۱۴ مجله اف اند دی مقاله‌ای منتشر کرد که فقرای منطقه آسیا به ۷۰۰ میلیون نفر نزدیک شده است که ۶۵ درصد فقرای جهان را شامل می‌شود، بر اساس گزارش این مجله این فقیران با روزانه کمتر از ۱.۲۵ دلار صبح را شب می‌کنند.

*نابرابری درآمدها در منطقه آسیا بیشتر می‌شود

این مجله در باره وضعیت اقتصاد آسیا نوشته است: نابرابری درآمد در منطقه آسیا روبه رشد است، بازارهای نوظهور در این منطقه با وضعیت گذر از شرایط با درآمد متوسط و پیوستن به جایگاه اقتصادهای پیشرفته مواجه‌اند و تعدادی از اقتصادهای صنعتی آسیا روند دشوار تغییر الگوی رشد را آغاز کرده‌اند.

این مجله با ارائه مطلبی با این عنوان که اقتصاد منطقه آسیا به اوج می‌رسد، نوشته است: اگر همه چیز در کشور چین آهسته تر از آنچه که تصور می‌شد پیش برود، بقیه کشورها این خلا را جبران خواهند کرد.

این گزارش افزوده است: اگر هر کدام از ۵ چالش پیش روی اقتصاد منطقه آسیا برداشته شود، تاثیر مثبتی در اقتصاد کشورها خواهد داشت.اما مسئله ساختاری عمیق در منطقه آسیا موانع حادتری برای کشورهایی که به دنبال توسعه پایدار هستند، ایجاد می‌کند.

گزارش مجله اف اند دی به چشم انداز اقتصادی منطقه آسیا از زاویه دیگری نگاه می‌کند.

«دیوید دلار» از موسسه بروکینگ به ایجاد توازن اقتصادی در چین معتقد است و ارزیابی می‌کند، در آینده این منطقه توسعه یابد.

“شیخا جا” و “زوژونگ زوانگ” از بانک توسعه آسیایی نقش دولت‌ها را در رفاه منطقه آسیا بررسی کردند و آنها به این نتیجه رسیدند دولتها در مراحل مختلف توسعه اقتصاد کشورها نقش دارند، به ویژه تاثیر لینکهای دولتی و کیفیت تنظیم مقررات در آسیا قویتر از سایر کشورهای دیگر دنیا است.

*سیستم مالی در منطقه آسیا پیچیده‌تر است

نگاه صندوق جهانی پول به آینده بخش مالی آسیا نشان می‌دهد، سیستم مالی درمنطقه آسیا گسترده تر، پیچیده‌تر و وابسته به یکدیگر است و این کشورها باید در مدیریت‌ها آماده‌تر و سازگاری بیشتری با واقعیت‌های جدید داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×