اخبار نساجی

صندوق‌ها در آستانه ترک حاشیه‌نشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صندوق‌های سرمایه‌گذاری هفته گذشته را با وضعیت مناسبی به پایان رساندند و توانستند بازدهی خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند.

بر این اساس در این هفته از میان ۶۱ صندوق سرمایه‌گذاری، تنها بازدهی ۱۱ صندوق، منفی بود که با این وصف می‌توان این گونه تحلیل کرد که این نهادهای مالی در حال ترک حاشیه‌نشینی هستند و با فرا رسیدن فصل مجامع نیز این گونه پیش‌بینی می‌شود که بازار صندوق‌ها نیز نه داغ، بلکه کمی گرم‌تر از گذشته شود.

براساس آمارهای منتشرشده، صندوق سرمایه‌گذاری ایساتیس، هفته گذشته توانست با ۶/۶ درصد بازدهی در صدر جدول قرار گیرد. این در حالی است که بازده این صندوق در هفته گذشته تنها ۷/۰ درصد بوده است. پس از ایساتیس، صندوق رضوی با کسب ۵ درصد بازدهی، رتبه دوم را به خود اختصاص داد و صندوق پیشرو با بازدهی ۲/۴ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت. در حالی که صندوق‌های سینا و کارگزاری بانک صادرات نیز با ثبت بازدهی ۶/۳ درصد و ۱/۳ درصد در مقام‌های بعدی ایستادند. این گزارش می‌افزاید: هفته گذشته شاخص کل بورس تهران توانست به بازدهی ۲ درصدی اکتفا کند. به این ترتیب ۱۲ صندوق توانستند بازدهی بیشتری از شاخص بازار به سرمایه‌گذاران بدهند. در همین حال بازده صندوق‌های بورس بیمه و سهم آشنا توانست با بازدهی بازار برابری کند. از سوی دیگر بازدهی ۱۴ صندوق در هفته گذشته بین یک تا دو درصد بود و ۱۸ صندوق نیز شاهد بازدهی کمتر از یک درصد خود بودند. طبق آمارها، سه صندوق بانک کشاورزی، فیروزه و نوین در هفته گذشته بدون بازدهی بودند و بازدهی ۱۱ صندوق نیز منفی بود که در این میان، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز با ۹/۱- درصد بازدهی در پایین‌ترین رده جدول صندوق‌ها قرار گرفت.

بازدهی مطلوب سه ماهه

بررسی بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سه ماه اخیر حاکی از آن است که این ابزارهای مالی توانسته‌اند در دوره یادشده، نظر بسیاری از فعالان بازار را تامین کرده و بازدهی مناسبی را به آنها نشان دهند. در این مدت تنها ۱۱ صندوق بازدهی کمتر از ۵ درصد داشتند و بازدهی ۴ صندوق نیز منفی بود. افزون بر این، در دوره مورد گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری سینا با بازدهی ۹/۳۲ درصدی، صدرنشین صندوق‌ها بود. صندوق آگاه با ۵/۲۱ درصد بازدهی مقام دوم و صندوق‌های حافظ و بانک مسکن نیز با بازدهی ۴/۲۰ درصد مقام سوم را از آن خود کردند. در همین حال صندوق بورس بیمه با بازدهی منفی ۷/۷ درصد، زیانده‌ترین صندوق در سه ماه اخیر شناخته شد. این در حالی است که شاخص کل بازار در دوره یادشده بازدهی ۴/۵ درصد را به ثبت رساند. به این ترتیب ۴۴ صندوق توانستند در این دوره، بازدهی فراتر از دماسنج بورس، به خریداران خود بدهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×