اخبار فرش ماشینی

صدور ۶۰ میلیون دلار فرش از کرمان

فرش کرمان

صادارت فرش کرمان به بیش از ۶۰ میلیون دلار در سال رسیده است.

مصطفی زریسفی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعلام این خبر گفت: استان کرمان حدود ۱۲ درصد صادارت فرش کشور را به خود اختصاص داده و جذابیت خرید فرشهای تولید کرمان در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

وی افزود: اخیرا دو فرش از کرمان در حراجی کریستی لندن و نیویورک به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار به فروش رفته اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که در جلسه کارگروه انتخاب صادر کننده نمونه استان کرمان سخن میگفت افزود :میزان صادرات از طریق گمرکات استان کرمان در پنج ماه اول امسال به ۳۹۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بالایی برخوردار است.

مصطفی زریسفی با اشاره به اینکه در سالهای نه چندان دور بیش از ۹۰ درصد صادرات استان کرمان مربوط به محصول پسته بود افزود: درحال حاضر ترکیب صادرات استان تغییر کرده و تولیدات حوزه صنعت و معدن بیش از ۴۹ درصد از کل سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی هدف تعیین شده صادارت استان کرمان در برنامه اقتصاد مقاومتی را معادل یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون دلار در سال ۹۵ ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده صادارت استان کرمان در شش ماه دوم سال انجام می شود این هدف محقق خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×