اخبار فرش ماشینی

صدور کارتهای بازرگانی الکترونیکی جهت کنترل قاچاق منسوجات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مهندس حسن نیلفروش زاده- عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- بیان داشت: با صدور کارتهای بازرگانی الکترونیکی، مبادی ورودی و هویت واردکنندگان منسوجات و پوشاک کاملاً مشخص و گامهای موثری جهت کنترل واردات برداشته خواهد شد.

وی ضمن اشاره به جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست مهندس خسروتاج – قائم مقام وزیر صنعت- عنوان داشت: در جلسه اخیر، ۱۶ آیتم برای کنترل واردات غیرقانونی کالا مانند شناسایی کانالهای توزیع، شناسایی شبکه واردات غیر رسمی و … مطرح شد، اما اجرای موثر و دقیق آن، دغدغه اصلی انجمن صنایع نساجی ایران است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران یادآور شد: در کارتهای بازرگانی الکترونیکی، کد شغل و حوزه عمل بازرگان مشخص خواهد شد و هویت واردکننده پارچه توسط تشکلهای مرتبط مورد تأیید قرار میگیرد. این در حالی است که متأسفانه در حال حاضر با صدور کارت بازرگانی به نام افراد مجهول الهویه و غیرمرتبط مواجهیم و حتی در بسیاری از موارد کارتهای بازرگانی برای افرادی صادر میشود که کوچکترین اطلاعی از واردات و مسائل بازرگانی ندارند!

وی سپس تصریح کرد: هیچ منطقی نمیپذیرد که واردکننده واقعی معاف از مالیات شود زیرا همانطورکه تولیدکننده دارای اظهارنامه رسمی مالیات است و مدارک تولید، سود و زیان و … کاملاً مشخص و شفاف است؛ نام و مشخصات واردکننده نیز باید در سیستم مالیاتی کشور به ثبت برسد و مشخص شود که چه کالاهایی و با چه حجمی وارد کشور میکند. به این ترتیب، شبکه مالیاتی، سود بازرگان را تشخیص میدهد و در نهایت واردکنندگان غیر رسمی از این شبکه واردات کالا دور میشوند؛ آن هم بدون انجام اقدامات پلیسی و پیگیریهای قضایی! ضمن اینکه دیگر نیازی به کنترل سیستمهای درون فروشگاهی و بهره گیری از نیروهای انسانی برای کنترل آن نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این صنعتگر نساجی، طبق آمار هفته ای ۱۶ پرواز و بعضا بیشتر در حال رفت و آمد به ایران و ترکیه است و درصدی از این مسافران به واردات انواع منسوجات و پوشاک از ترکیه پرداخته یا در این سفرها توافقات لازم با فروشندگان ترک جهت واردات انواع منسوجات و پوشاک به عمل می آورند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×