اخبار نساجی

صدور محصولات ایرانی به ۱۶۰کشور جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صدور محصولات ایرانی به 160کشور جهان

 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از صدور محصولات ایرانی به ۱۶۰ کشور خبر داد و گفت: اولویت های واردات کالا با ارز مرجع تغییر نکرده است.

حمید صافدل با بیان این مطلب افزود: اولویت اول و دوم واردات شامل کالاهای اساسی و دارو و مواداولیه تولید داروست که همچنان با ارز مرجع صورت می گیرد.

وی گفت: در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی افزایش تنوع سبد صادرات غیرنفتی، افزایش صادرات کالاهای دارای ارزش افزوده بالا و همچنین کاهش خام فروشی در اولویت است و برای ماندگاری در بازار هدف و پایداری صادرات تلاش می کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل افزود: در اواخر سال گذشته واردات برنج باتوجه به تولیدات داخلی و بازار این محصول از اولویت یک خارج شد و مرزنشینان هم از تخفیف خاص برخوردار هستند و نیازی به اختصاص ارز مرجع ندارد.

وی گفت: بقیه اولویت های ۳ تا ۹ از طریق مرکز مبادلات ارزی تامین می شود و اولویت ۱۰ ثبت سفارش نمی شود که در این اولویت عمده کالاها تولید مشابه دارد یا شدت نیاز آن کمتر است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کیفیت اقتصادی صادرات کالاهای غیرنفتی در سالهای اخیر به شدت به سمت ارزش افزوده بالاتر رفته است و با دوره های قبلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×