اخبار فرش ماشینی

تولید محصول جدید چیپس پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه ( ‏PET-GF‏ )

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پیرو اهداف شرکت پلی اکریل جهت توسعه فعالیت های تولیدی و ارائه محصولات جدید، و با توجه به نیاز مبرم صنایع مختلف، به پلاستیک های مهندسی با خواص ویژه، افتخار دارد تا محصول جدید کامپوزیت ‏PET-GF‎‏  خود را که خط تولید آن در نیمه اول سال ۸۹ و با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال به بهره برداری رسیده است ، با نام تجاری ‏Polynite(r)‎‏ و با زمینه های کاربردی وسیع در صنایع مختلف به شرح ذیل معرفی و به بازارعرضه نمائد.
این مواد که با عنوان پلاستیک های تقویت شده، شناخته می شوند دارای قابلیت مصرف گسترده در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، الکتریکی/الکترونیکی، لوازم خانگی و … می باشند.

مواد اولیه اصلی به کار رفته در تولید این محصول شامل پلی اتیلن ترفتالات (‏‎(PET‎و الیاف شیشه (‏Fiber Glass‏) می باشد که الیاف شیشه نقش تقویت کنندگی کامپوزیت را بر عهده دارند.

خصوصیات برجسته کامپوزیت های ‏PET-GF‏ امکان کاربرد این مواد در طیف گسترده ای از محصولات از جمله قطعات الکتریکی و الکترونیکی نظیر رله های الکتریکی، سرپیچ لامپ، ترانسفورماتورها، گیره ها، سنسورها، کویل و ترمینال های برق، اجزاء قابل اشتعال و همچنین اجزاء و قطعات دوچرخه را فراهم آورده است. از دیگر کاربردهای کامپوزیت های ‏PET-GF‏ می توان به استفاده از این مواد در  تولید محفظه پمپ ها، بوبینها، قطعات و لوازم خانگی ازجمله اجزاء جاروبرقی، دسته آون و … محفظه های لامپ ها و کمپرسورها، اجزاء باربند خودرو، قطعات پلاستیکی داخل و خارج خودرو نظیر داشبورد، سپر، برف پاک کن و قطعات داخلی مربوط به موتور اتومبیل اشاره نمود.
نکته بسیار حائز اهمیت در خصوص کامپوزیت های ‏PET-GF‏ قابلیت جایگزینی این مواد با کامپوزیت های مهم دیگر از جمله نایلون- الیاف شیشه ‏‎(PA-GF)‎‏ پلی بوتیلن ترفتالات- الیاف شیشه (‏PBT-GF‏) ، پلی پروپیلن  ‏PP-GF)‎‏)،و….. می باشد. مزیت رقابتی قیمت تمام شده مناسب ،در دسترس بودن،خواص حرارتی مناسب تر،استحکام بالاتر، و مقاومت عالی در برابر دما و مواد شیمیاوی این مواد از جمله موارد قابل توجه در  مقایسه با سایر محصولات مشابه می باشد.

همچنین بر حسب نیاز مشتری و تقاضای بازار، تولید طیف گسترده ای از محصولات با درصدهای متفاوت الیاف شیشه و افزودنی های متفاوت و در نتیجه محصول با خواص بسیار متنوع از جمله خواص ضد آتش، استحکام بسیار بالا و …  امکان پذیر می باشد.


دعوت از انجمن ها و واحد های تولید کننده قطعات حودرو ،لوازم حانگی و قطعات الکتریکی

به منظور معرفی محصول جدید چیپس پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه ( ‏PET-GF‏ ) در شرکت پلی اکریل و آشنائی همکاران در این صنعت با این محصول ،از طرف بخش فروش و بازاریابی این شرکت از انجمن ها و واحد های تولیدی مختلف در سطح استان اصفهان که به نحوی در تولید و ساخت قطعات و محصولات کامپوزیتی و پلاستیک مرتبط بودند دعوت به عمل آمد و به همین منظور جلسه ای در روز دوشنبه مورخ ۸ شهریور ماه جاری که مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان بود در محل بازرگانی پلی اکریل واقع درچهار راه آبشار برگزار گردید .طی این جلسه که آقای مهندس مجیب مدیر عامل شرکت پلی اکریل و آقای مهندس مطیعی دبیر کانون مدیران ماشین ساز استان اصفهان و تعداد زیادی از صنعت گران حضور داشتند،  ضمن  معرفی و بر شمردن ویژگیهای این محصول، تولید کنندگان مختلف در صنایع خودرو،لوازم خانگی و قطعات الکتریکی با مطرح نمودن سوالات خود در خصوص چگونگی پارامترهای فیزیکی و کاربردی آن به بحث و گفتگو پرداخته و مسئولین تولید ، فروش و بازاریابی شرکت پلی اکریل نیز با ارائه نکات  و اطلاعات مورد نیاز، به پاسخ دهی  و شفاف سازی ابهامات فنی پرداختند و در این خصوص نیز مدیریت عامل شرکت پلی اکریل از حاضرین دعوت نمود که تعاملات خود را هر چه بیشتر با مسولین شرکت پلی اکریل بر قرار نمایند تا ضمن کمک و همراهی یکدیگر به رونق و اعتلای این صنعت و در نتیجه رفاه جامعه کمک نمایند.و همچنین آقای مهندس مطیعی نیز ضمن ارزشمند شمردن این جلسه خواستار تداوم این همکاریها گردید . و در پایان حاضرین با صرف افطاری پذیرائی شدند.
لازم به ذکر می باشد که شرکت پلی اکریل آمادگی هرگونه همکاری و قبول پیشنهادات در جهت بهبود شرایط تولیدو فرآیندپذیری این محصول برای مشتریان محترم را دارا می باشد.وبرنامه ریزی جلسات فوق را برای شهرستانهای دیگر نیز در دستور کار خود قرار داده است.   ‏

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×