اخبار فرش ماشینی

صادر کننده نمونه ملی: تعرفه های گمرکی به درستی اعمال نمی شود/صادرات ۲۰ درصد از الیاف پلی استر کشور از دلیجان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با تاکید بر اینکه تعرفه های گمرکی به درستی اعمال نمی شود افزود: برای امسال تعرفه های گمرکی برنامه ریزی شده ولی هنوز اجرایی نشده است.

 

بهروز محمدی صادر کننده نمونه ملی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و رئیس هیئت مدیره مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان گفت:استان مرکزی به دلیل داشتن ظرفیت و پتاسیل در بخش های مختلف می تواند به عنوان یکی از قطب های صادراتی کشور تبدیل شود.

محمدی به ظرفیت های شهرستان دلیجان اشاره کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.

وی ادامه داد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی است به طوری که صادرات ۲۰ درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.

توانایی صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلاری الیاف پلی استر از دلیجان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع  کارخانجات ساینا دلیجان هدفگذاری صادرات الیاف پلی استر در این شرکت را تا پایان سال ۴۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در صورت فراهم بودن شرایط این شرکت توان صادرات ۱۰۰ میلیون دلار الیاف پلی استر را در سال دارد.

با سود ۱۸ درصدی تسهیلات نمی توان در بازار جهانی رقابت کرد

وی با تاکید بر اینکه به منظور رقابت در بازارهای جهانی دولت باید تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد ادامه داد: با تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد نمی توان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

محمدی اعمال تعرفه های گمرکی را یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش صادرات عنوان کرد و افزود: باید کالاهایی که در داخل تولید می شود امکان وارداتشان محدود شود تا تولید داخل بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با تاکید بر اینکه تعرفه های گمرکی به درستی اعمال نمی شود افزود: برای امسال تعرفه های گمرکی برنامه ریزی شده ولی  هنوز اجرایی نشده است.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان برای سومین بار امسال به عنوان صادر کننده برتر ملی کشور انتخاب شد و روز شنبه ۲۹ مهرماه مورد تقدیر قرار گرفت.

مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شد. این مجتمع با عنایت به بهره مندی از متخصصین خبره، مدیریت شایسته و تکنولوژی مدرن، خود را بعنوان پیشرو در تولید الیاف کاتن تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو کانجوگیت و ساده و الیاف سالید در دنیر و رنگهای مختلف و تیشو الیاف شیشه در ایران معرفی کرده است.

شرکت الیاف ساینا دلیجان، از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، یکی از بزرگترین تولید کننده های الیاف پلی استر با مواد اولیه چیپس پتروشیمی و پرک بطری های پلی اتیلن ترفتالات با تولید روزانه ۲۰۰ تن در ایران می باشد. عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی- بافندگی تاری- پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی و… می باشد.

شرکت ره آورد ساینا دلیجان، یکی دیگر از زیرمجموعه های مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، در سال ۱۳۸۳ با تولید نمد الیاف شیشه (مت سوزنی) فعالیت تولیدی خود را در زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ تن مت سوزنی و انواع منسوجات الیاف شیشه شامل بافت، توری و الیاف شیشه خرد شده تاسیس شد. همچنین در همین سال عملیات اجرایی فاز دوم

شامل بزرگترین کارخانه تولیدی تیشو و الیاف شیشه را با ظرفیت ۳۰۰۰۰ تن در سال آغاز نموده است که خط تولید تیشو ساینا با ظرفیت ۱۳۰ میلیون متر مربع در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید.

مدیریت مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان، اعتقاد دارد تنها با همدلی، همکاری و مشارکت تمامی همکاران در بستری مناسب، در مسیر اجرای هرچه بهتر و موثر سیستم مدیریت کیفیت، اهداف سازمان تحقق خواهد یافت و به همین منظور سیستم مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۱ بنا نهاده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×