اخبار فرش ماشینی

صادرات ۸۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف از آذربایجان شرقی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در ۱۰ ماهه گذشته نزدیک به ۸۰۰ هزار مترمربع فرش دستبافت به وزن ۲ هزار و ۶۷۸ تن از آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در این زمینه گفت: ارزش این مقدار فرش دستبافت بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال افزایش داشته است.

صادق نجفی اظهار داشت: از سال ۸۴ تا سه ماهه سوم سال ۸۷، تعداد ۸۸ هزار و ۵۸۸ فقره کارت قالیبافی و پروانه کسب در این ارتباط صادر شده است.

رئیس کمیته فرش آذربایجان شرقی در خصوص بازارهای صادراتی فرش دستبافت آذربایجان شرقی گفت: اگر چه در حال حاضر مشکلات موجود در بازارهای مالی جهان بر اقتصاد کشورهای پیشرفته تأثیر گذاشته است لیکن صادرات فرش دستبافت و فروش آن به خارج سازوکارهای ویژه‌ای دارد که فرش دستبافت در بحرانی‌ترین شرایط، برخی از کشورها توانسته‌اند از فروش و صادرات فرش دستبافت بهره‌مند شوند.
نجفی بازار کشور روسیه را یکی از بازارهای مهم و متقاضی فرش ابریشم دانست و گفت: در این ارتباط در آذربایجان شرقی تولیدات با کیفیت‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در تولید تابلو فرش ابریشم، پنج درصد تولید فرش کشور در آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد که در این ارتباط می‌توان از شهرستان سردرود به عنوان پایتخت بافت تابلوفرش کشور یاد کرد و بیش از ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با بافت تابلو فرش اشتغال دارند که از مجموع ۴۵ هزار تابلو فرش تولید در کشور به صورت میانگین سالانه ۳۰ هزار قطعه تابلو فرش در شهرستان سردرود تولید می‌شود.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از قالیبافان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که با تمهیدات اتخاذ شده مابقی قالیبافان نیز زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار خواهند گرفت. ‏
منبع خبرگزاری مهر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×