اخبار فرش ماشینی

صادرات ۵۴۰,۰۰۰ تنی پنبه برزیل در سال ۲۰۱۴

 

 صادرات 540,000 تنی پنبه برزیل در سال 2014

پیش بینی می شود این کشور طی فصل زراعی ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۴۰,۰۰۰تن پنبه صادر کند.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه fibre2fashion براساس آخرین اطلاعات از میزان تقاضا که توسط شرکت تأمین ملی برزیل (CONAB) منتشر شده است انتظار می رود برزیل در سال ۲۰۱۴ علاوه بر تأمین پنبه مورد نیاز در صنعت نساجی خود که بالغ بر ۹۲۰,۰۰۰ تن خواهد بود، به تقاضاهای بین المللی نیز پاسخ دهد به طوریکه کمترین فشار واردات را تحمل نماید.
گزارش CONAB همچنین بیان می کند که تقاضای کلی برای پنبه طی سال ۲۰۱۴ که شامل مصرف داخل و صادرات این کشور خواهد بود برابر با ۱.۴۶ میلیون تن است.

در اکتبر ۲۰۱۳ ، CONAB میزان تولید پنبه را در برزیل در سال ۱۴-۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۶۷ میلیون تن برآورد نمود به طوریکه رشد مناطق زیر کشت پنبه از ۱۶.۸در سال ۱۳-۲۰۱۲ نسبت به سال قبل از آن تا ۲۲.۵ درصد در سال جاری افزایش خواهد داشت.
مقدار تولید در دوره مورد بررسی در سال ۱۳-۲۰۱۲ برابر با ۱.۳ میلیون تن بود که ۳۱.۸ درصد پائینتر از مدت مشابه در سال زراعی ۱۲-۲۰۱۱ بود. سطح زیر کشت پنبه نیز در این دوره برابر با ۸۹۴,۰۰۰ هکتار بود که در مقایسه با فصل ۱۲-۲۰۱۱ کاهش ۳۵.۹ درصدی داشته است. اما مقدار برداشت پنبه از هر هکتار برابر با ۱,۴۴۴ کیلو برآورد شد که در مقایسه با سال گذشته ۶.۳ درصد رشد داشته است.

منبع:fibre2fashion
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×