اخبار فرش ماشینی

صادرات ۴۱میلیون دلاری فرش آذربایجان شرقی در ۳ ماهه نخست امسال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات 41میلیون دلاری فرش آذربایجان شرقی در 3 ماهه نخست امسال

 

علی سلیمانی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی دهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه افزود: کشورهای اروپایی، روسیه و حاشیه خلیج فارس مقصد فرش‌های صادراتی آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری بودند.
وی در ادامه از ایجاد چهار نمایشگاه دائمی فرش در آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف معرفی فرش دستبافت استان در شهرهای تبریز، اهر، هریس و مراغه ایجاد می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه سایت فرش ابریشم نیز برای معرفی بیشتر دستبافت هنرمندان مراغه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

سلیمانی گفت: مراغه دومین قطب تولید فرش ابریشم کشور است و در سال ۶۵ هزار متر مربع فرش ابریشم در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فرش دستباف ایران از لحاظ هنری و تجاری در جهان شهرت خوبی یافته و توانسته تا حد زیادی رقبای قبلی خود را از میدان خارج کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه فرش دستباف باید در سبد صادراتی جایگاه واقعی خود را پیدا کند، ادامه داد: اگر به مقوله تولید با رویکرد صادراتی پرداخته شود قدرت رقابتی ما در بازارهای جهانی بالا می‌رود.
وی با اشاره به اینکه فرش دستباف ایرانی در هر برهه از زمان دچار فراز و نشیب‌هایی شده است، تصریح کرد: باید مشکلات مختلف در این عرصه آسیب‌شناسی شده و برای برطرف‌کردن آنها برنامه‌ریزی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×