اخبار فرش ماشینی

صادرات ۴۰۰ هزار دلاری فرش دستبافت از استان مرکزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جعفر اصغری اظهار داشت: محموله های صادراتی فرش دستبافت استان امسال بیشتر به مقصد کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند ارسال شده است.

جعفر اصغری در روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گفت: صادرات فرش دستبافت استان مرکزی پس از توافق برجام جان تازه ای گرفته است، وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فرش دستبافت در سال گذشته از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد که این مهم در سال های اخیر بی سابقه است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سالانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار مترمربع فرش دستبافت در این استان تولید می شود که تنها راه حفظ و گسترش تولید این تولید ارزشمند جذب بازارهای خارجی است.
وی اظهار کرد: حمایت همه جانبه مسئولان و اقشار مختلف مردم از صنعت فرش دستبافت و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند یکی از بهترین راهکارهای کلیدی برای حل معضل بیکاری و افزیش بنیه اقتصادی اقشار کم درآمد باشد.
اصغری گفت: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستبافت یکی از قطب های ملی و جهانی بوده است و برجسته سازی این ظرفیت اقتصادی و پیوند زدن آن با علم و دانش برای بهره برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون ۶۷ کارگاه متمرکز تولید فرش دستباف در این استان فعال است، افزود: از ۳۲ هزار نفر قالیباف شناسایی شده و دارای کارت قالیبافی در استان، ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند.
فرش دستبافت استان مرکزی به ویژه قالی های لیلیان خمین، ساروق و جیریا از دیرباز در همه نقاط کشور سرآمد بوده است و در سال های نه چندان دور اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از مردم این استان با تولید انواع قالی گره خورده بود.
فرش بافی در استان مرکزی قدمتی ۲۰۰ ساله دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×