اخبار نساجی

صادرات ۳۴.۳ ؛ واردات ۴۳.۷ میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات 34.3 ؛ واردات 43.7 میلیارد دلار

 

تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه سال جاری به مرز ۷۸ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا، صادرات غیرنفتی ایران در ده‌ ماهه سال جاری به ۳۴ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار رسید و در مدت یاد شده ۴۳ میلیارد و ۷۶۸ میلیون دلار انواع کالا نیز وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است. ارزش صادرات غیرنفتی کشورمان نیز ۲.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت ۶۴ میلیون و ۴۰۷ هزار تن انواع کالای غیرنفتی صادر و ۳۲ میلیون و ۵۰۷ هزار تن وارد شد که به لحاظ وزنی صادرات و واردات کشورمان به ترتیب دو و شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اقلام عمده وارداتی کشورمان در این مدت به ترتیب شامل، گندم به ارزش دو میلیارد و ۴۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴.۷ درصد از کل واردات، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴.۳ درصد، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳.۳ درصد، کنجاله سویا به ارزش یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲.۸ درصد و برنج به ارزش ۹۹۶ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲.۳ درصد بوده است.

عمده واردات کشورمان به ترتیب از کشورهای امارات متحده عربی با ۲۰ درصد سهم از کل واردات، چین با ۱۵ درصد، جمهوری کره با ۹ درصد، ترکیه با ۸.۹ درصد و سوئیس با شش درصد صورت گرفته است.

اقلام عمده صادرات کشورمان نیز در این مدت به ترتیب به پروپان با چهار درصد سهم از کل صادرات، اوره با ۳.۹ درصد و متانول با ۳.۶ درصد اختصاص دارد.

همچنین عمده صادرات ایران در ده ماهه سال جاری به عراق با پنج میلیارد و ۳۳ میلیون دلار، چین با چهار میلیارد و ۳۸۱ میلیون دلار، امارات متحده عربی با سه میلیارد و ۵۸۳ میلیون دلار، افغانستان با دو میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار و هند با دو میلیارد و ۲۴۴ میلیون دلار صادر شده است.

در ده ماهه سال جاری متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۴۷۵ دلار و هر تن کالای وارداتی ۱۳۴۶ دلار بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×