اخبار فرش ماشینی

صادرات ۳۰ درصد از تولیدات فرش ماشینی به خارج

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتحادیه فرش ماشینی گفت: ۳۰ درصد فرش ماشینی ما صادر می‌شود، یعنی از ۱۷۰ هزار متر تولید سالیانه ۹۰ هزار متر آن مصرف داخلی و بقیه صادراتی است و به کشورهایی مانند چین، کانادا و افغانستان صادر می‌شود.

به گزارش مهر، محمدهادی کمالیان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه ‌اقدام به فروش فرش ماشینی می کنند، در حالی که در مقابل این واحدهای صنفی مجاز، ۳۰۰ واحد غیرمجاز وجود دارد که از سوی بازرسان اتحادیه شناسایی شده و اخطارهای لازم برای کسب پروانه به آنها داده شده است.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی افزود: در حال حاضر بازار فرش ماشینی به دلیل تنوع تولید و تعداد برندهای بسیار اشباع شده است که این مساله معضلاتی را برای این صنف ایجاد کرده تا جایی که برخی برای اینکه قیمت خود را نسبت به دیگران پایین بیاورند، از کیفیت جنس کم می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، واردات فرش های فانتزی متوقف شده است، این در حالی است که تا چند سال پیش اکثر فرش‌های فانتزی وارداتی بود، اما از ۴ سال اخیر با ورود دستگاه‌های مدرن حتی این نوع فرش نیز در داخل تولید می‌شود و از طرف دیگر چون واردات فرش ماشینی بالا است، برای واردکننده مقرون به صرفه نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کمالیان گفت: ماده ۱۳ قانون نظام صنفی تصریح می‌کند، واحدهای صنفی برای جلب مشتری و عرضه کالا خلاف واقع تبلیغ کنند و باید برای تأیید محتوا از واحد خود مجوز داشته باشند، اما متأسفانه بدون آنکه مجوزی از ما گرفته شود، شاهد پخش تیزرهای تبلیغاتی برخی مجتمع‌های فرش ماشینی هستیم که صحبت‌های اعضای هیئت مدیره اتحادیه را به عنوان مهر تأییدی بر عملکرد خود در تیزر تبلیغاتی گنجانده‌اند که این امر، چیزی جز سوء استفاده نیست.

وی تصریح کرد:‌ چه معنی دارد که ۳ ماه قبل از افتتاح یک مجتمع تیزری با این عنوان پخش شود که برای خرید فرش ماشینی ۳ ماه دست نگه دارید و نتیجه آن می‌شود که بازار فرش ماشینی و ۷۰۰ واحد پروانه‌دار با این گونه تبلیغات کساد شود، مگر بازار در انحصار یک مجتمع خاص است.

به گفته کمالیان، ۳۰ درصد فرش ماشینی ما صادر می‌شود، یعنی از ۱۷۰ هزار متر تولید سالیانه ۹۰ هزار متر آن مصرف داخلی و بقیه صادراتی است و به کشورهایی مانند چین، کانادا و افغانستان صادر می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×