اسلاید شو

صادرات ۳ میلیون دلاری فرش همدان به آمریکا و چین

رئیس انجمن صادرکنندگان استان همدان از صادرات ۳ میلیون دلاری فرش از استان همدان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳ میلیون دلار فرش از استان همدان به کشورهای آمریکا و چین صادر شده است.

حمیدرضا بطحائی اظهار کرد: صادرات فرش با تحریم‌ها کاهش پیدا کرد و به‌جایی رسید که تقریبا صادرات این کالا متوقف شد اما پس از برداشته شدن تحریم‌ها صادرات فرش جان گرفت و اینک درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه دولت درباره بحث حمل و نقل و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی مشوق‌هایی را در نظر گرفته است، عنوان کرد: قرار بود هیئت دولت مصوبه‌ای تحت عنوان جوایز صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار دهد اما هنوز پرونده‌ای در این رابطه قبول نکرده است.

بطحائی با بیان اینکه فرش یکی از کالاهای اساسی صادراتی استان همدان بوده است، تصریح کرد: به زودی یک محموله ۲۵ هزار متری به ارزش یک میلیون دلاری به کشور کانادا صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین محموله فرش استان همدان به کشور آمریکا در مردادماه امسال صورت گرفت، عنوان کرد: اگر این بازار نیاز داشته باشد مانعی برای ادامه صادرات فرش نخواهیم داشت.

نماینده اتاق بازرگانی استان همدان اظهار کرد: فرش ایران و به ویژه همدان را تمام دنیا را می‌شناسند و بازارهای خوبی در کشورهای اروپایی دارد اما حجم آن کم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تأکید بر تأثیر مشوق‌های صادراتی در صاردات فرش، یادآور شد: در بحث فرش علاوه بر صادرات، تولید اهمیت زیادی دارد به طوریکه باید به بافنده خدمات مناسبی داده شود.

رئیس انجمن صادرکنندگان استان همدان بیان کرد: استان همدان در صادرات فرش از بهترین استان‌ها است و تولیدات متنوع و بازار خرید خوبی دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×