اخبار فرش ماشینی

صادرات ۲۲۰۰ میلیارد ریال فرش و صنایع دستی مددجویان کمیته امداد به بازارهای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمد امید شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر طرح های اشتغال و خودکفایی استان گیلان در رشت افزود: کمیته امداد فرش‌هایی که خانواده‌های تحت پوشش تولید کردند و خودشان امکان عرضه در بازار را نداشتند، خریداری و در بازارهای جهانی عرضه کرد.
وی ادامه داد: با گشایش فضا در زمینه صادرات فرش طی سال گذشته، توانستیم چندین محموله بزرگ فرش را به خارج از کشور صادر کنیم و درحال حاضر نزدیک به ۱۶ درصد فرش و صنایع دستی کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود.
امید خاطرنشان کرد: امروز کمیته امداد کار خود را گسترش داده و از خدمات رسانی مستقیم به سمت توانمندسازی خانواده‌ها پیش رفته به گونه‌ای که خانواده‌هایی که درآمدشان به حداقل درآمد تعیین شده از سوی تامین اجتماعی برسد، زمینه آن برای جدا شدن از پیکره امداد فراهم می شود.

گیلان جزو سه استان برتر اشتغالزایی در کشور
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد با همکاری و همراهی بسیار خوبی که دولت یازدهم و مجلس در زمینه تسهیلات و اعتبارات با این نهاد داشته اند، توانسته حرکت های موثری را برای توانمندسازی مددجویان انجام بدهد.
وی با بیان اینکه در گذشته در بهترین شرایط ۱۵ درصد از مجموعه اعتبارات صرف فعالیت های اشتغالزایی خانواده ها می‌شد، افزود: در بودجه سال جاری، این میزان اعتبار را به ۵۲ درصد افزایش داده‌ایم که نشان دهنده حرکت امداد به سمت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است.
وی اظهار کرد: توانسته‌ایم با این رویکرد ، نزدیک به ۲۴۰ هزار خانوار تحت پوشش را در سال ۹۵ توانمند و مستقل کنیم.
امید یادآور شد: طی چهار سال گذشته، دولت ۵۵ هزار میلیارد ریال از طریق بانک‌ها و در لایحه بودجه با همکاری مجلس، برای اشتغالزایی مددجویان اختصاص داد که بر این اساس ۴۰۰ هزار خانوار در کشور، مستقل و از پیکره کمیته امداد جدا شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) گیلان را جزو سه استان برتر در عرصه اشتغالزایی عنوان و اظهار کرد: همکاری بانک‌ها در این استان ۲۵ درصد بیشتر از آنچه که مرکز به آنها ابلاغ کرده بود.
وی اشتغال‌های خرد را بهترین راهکار برای اشتغال زایی عنوان و تصریح کرد: حتی کشورهای پیشرفته نیز به سمت این اشتغال‌ها رفته‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد سال گذشته با احداث سه هزار واحد مسکونی با کمک دستگاه های دیگر در استان، رتبه اول کشور را داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×