اخبار فرش ماشینی

صادرات ۲.۷ میلیون متر مربع فرش ماشینی کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات 2.7 میلیون متر مربع فرش ماشینی کاشان

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان از صادرات دو میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع فرش ماشینی از شهرستان کاشان به خارج از کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدرضا آرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: علاوه بر این میزان صادرات فرش ماشینی، طی چهار ماه نخست سال جاری ۱۷۰ هزار متر مربع کاشی گرانیتی و لعابی، ۱۲ دستگاه باسکول ثابت همکف، ۱۵ هزار دست انواع لنت ترمز خودرو، کولر آبی و بیش از ۳۰۰ هزار لیتر انواع نوشابه، گلاب، عرقیات گیاهی، آبلیمو و آب آشامیدنی به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات این کالاها به ۲۳ کشور انگلستان، سوئیس، نروژ، اسپانیا، بوسنی، ژاپن، استرالیا، چین، عربستان، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عراق، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان در مورد ارزش کالاهای صادراتی از کاشان در این مدت ابراز داشت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی از شهرستان کاشان به خارج از کشور ۴۸ میلیون دلار محاسبه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آرین در ادامه، نظارت و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، بازرسی از مراکز عرضه و فروش کالا و خرید نمونه‌ها در بازار، آزمون و استانداردسازی و کنترل صحت و دقت وسایل سنجش واحدهای صنفی و نیز نظارت بر جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را از جمله، فعالیت‌های اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان برشمرد.

شهرستان کاشان به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور در بخش نساجی محسوب می‌شود که با نزدیک به یک‌هزار کارخانه فرش ماشینی در این شهرستان بیشترین میزان صنایع شهرستان کاشان را به خود اختصاص داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×