اخبار فرش ماشینی

صادرات ۱۳۵ میلیون دلاری فرش دستباف از آذربایجان شرقی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات 135 میلیون دلاری فرش دستباف از آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات ۱۳۵ میلیون دلار فرش از استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد جعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال‌جاری در حوزه فرش دستباف استان ۱۶ هزار کارت قالی بافی توسط اتحادیه‌های صنفی فرش و تعاونی فرش صادر شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۷ هزار نفر قالی باف به سازمان فنی حرفه‌ای استان برای صدور گواهی صلاحیت بافندگی معرفی شده‌اند.

عظمایی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۲۱ هزار نفر بافنده به تامین اجتماعی برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالیبافی معرفی شده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار کرد: سهم صادرات فرش دستباف از استان آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال ۱۳۵ میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین از صدور ۲۹ پروانه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز فرش دستباف در استان خبر داد.

عظمایی در ادامه به سومین جشنواره فروش فرش دستباف استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سومین جشنواره فروش فرش دستبافت آذربایجان شرقی همزمان با سایر استان‌های کشور با شعار «هر فروشگاه یک نمایشگاه» توسط اداره فرش سازمان صنعت؛ معدن و تجارت برگزار می‌شود.

عظمایی اعلام کرد: معرفی بیشتر قالی به مصرف کنندگان؛ ایجادانگیزه و تحرک و رونق بخشیدن در بازار داخل و ایجاد اطمینان خاطر و جلب اعتماد مشتریان از اهداف عمده این جشنواره است.

وی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر از افتتاح نمایشگاه دائمی مبل و فرش توسط اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان در تبریز و افتتاح نمایشگاه دائمی فرش و ساختمان مجمع امور صنفی در مرند خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×