اخبار فرش ماشینی

صادرات ۱۲۰۰ متر فرش دستبافت ‌قزوین به کشورهای اروپایی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: فرش دستبافت قزوین به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بل‍‍‍ژیک،‌ هلند و اروپا صادر می‌شود.
   
    به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،علی پرزحمت٬ اظهارکرد: در استان پیشینه فرش دست‌بافت از قدمت بالایی برخوردار است و در گذشته استادانی همچون “اعتماد” و “اطمینان” هنرهای زیبایی از قزوین به یادگار گذاشته‌اند.
   
    وی در بازدید از خانه فرش قزوین تصریح‌کرد: قزوین با وجود ۵۰۰۰ بافنده ماهر و فعال و ۱۵ کارگاه قالیبافی متمرکز در استان یکی از قطب‌های مهم فعال در زمینه فرش دستبافت است.
   
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در ادامه هدف اصلی از تشکیل خانه فرش در استان قزوین را احیای فرش در این استان دانست٬ گفت: هدف از ایجاد خانه‌فرش، احیاء و نوسازی هنر صنعت فرش دستبافت در استان، همچنین ایجاد تمامی حرفه‌های تخصصی لازم برای تولید مناسب فرش و خدمات جانبی آن و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه دائمی فرش است.
   
    وی گفت: امید است با توسعه فرهنگ تولید فرش دستباف ضمن حفظ صنایع‌دستی گذشتگان این مرز و بوم، همچنین اشتغال خانگی بتوانیم زمینه صادرات این صنعت از دست رفته را هر چه بهتر احیاء کنیم.
   
 صادرات فرش دستبافت استان قزوین از ابتدای سال ۹۱ تا پایان آذر امسال به میزان ۱۲۰۰ مترمربع بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×