اخبار فرش ماشینی

صادرات ۱۰ میلیون دلاری فرش قم به کشورهای خاورمیانه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بیش از ۱۰ میلیون دلار فرش استان قم به کشورهای خاورمیانه صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه عمده محصولات فرش دستباف قم صادراتی است گفت : در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیون دلار فرش به خارج از کشور بویژه خاورمیانه صادر شد.

یونس عالی‌پور با اشاره به اینکه هر ساله نمایشگاه فرش دستباف ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۴۰۰ تولید‌کننده و صادرکننده فرش‌های دستباف از اقصی‌ نقاط کشور در هفته اول مهر برپا می‌شود خاطر نشان کرد : بیش از ۶۰ تولیدکننده فرشباف قمی در نمایشگاه بین‌المللی تهران نام نویسی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به برند شدن شهرت و آوازه فرش دستباف قم در سطوح بین‌المللی، انگیزه فرشبافان نسبت به سال های گذشته چند برابر شده و رشد فنی و هنری تاثیرگذاری داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: از ۲۰۰ تولیدکننده و بازرگان صاحب‌نام ایرانی و غیرایرانی فرش دستباف از ۶۰ کشور جهان برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران دعوت شد.

وی از برنامه‌های حاشیه‌ای برپایی این نمایشگاه به برگزاری نشست تخصصی با بازرگانان داخلی، خارجی، انجمن‌های طراحی و نقاشی اشاره کرد و گفت: مرکز ملی فرش نیز جلساتی با مسئولان استانی برای رسیدگی به مشکلات در محل نمایشگاه برگزار می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×