اخبار فرش ماشینی

صادرات ۱.۹ میلیارد دلاری فرش ترکیه از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات 1.9 میلیارد دلاری فرش ترکیه از ژانویه تا نوامبر 2013

براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول (ITKIB) و مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM)، صادرات فرش ترکیه در طول یازده ماه اول سال ۲۰۱۳ به ۱.۹ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش ۹.۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۲ است.

با توجه به آمار صادرات منتشر شده از TIMدر نوامبر ۲۰۱۳، در مدت مشابه در سال ۲۰۱۲ ترکیه صادرات فرشی به ارزش ۱.۸۲ میلیارد دلار داشته است.

صادرات فرش از ترکیه از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳، ۱.۴ درصد از صادرات کل این کشور را به خود اختصاص داده است.

با توجه به آمار TIM، بالاترین صادرات از گروه فرش ماشینی، با ارزشی بالغ بر ۱.۸۷ میلیارد دلار طی یازده ماه اول سال ۲۰۱۳ و به دنبال آن فرش دست بافت با صادراتی به ارزش ۱۱۹.۹ میلیون دلار طی همین مدت بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عربستان سعودی مقصد اصلی برای صادرات فرش ترکیه در طول یازده ماه اول سال ۲۰۱۳ باقی ماند؛ که ۱۵ درصد از صادرات فرش کشور را به خود اختصاص داده است. ترکیه بالغ بر ۲۹۹.۷۸ میلیون دلار به عربستان سعودی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳ فرش صادر کرده است.

آمریکا با صادرات فرش ترکیه به ارزش  199.15 میلیون دلار به این کشور در مقام دوم و پس از آن لیبی با  186.52 میلیون دلار، عراق با  173.12 میلیون دلار و آلمان با ۹۶.۶۸ میلیون دلار در این رده بندی در طول مدت ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳ قرار دارند.

همانطور که آمار TIM نشان میدهد در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳، ترکیه ۲۳۰.۴ میلیون دلار فرش صادر کرد که افزایشی ۱۶.۶ درصدی، در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۲ داشته است.

ترکیه نیروی کار ماهر برای صنعت فرش دستباف و دانش فنی کافی برای صنعت فرش ماشینی دارد. علاوه بر این، ترکیه وابستگی برای واردات پشم و نخ مصنوعی برای صنعت فرش خود ندارد و میتواند از منابع داخلی تامین کند.

نزدیکی جغرافیایی ترکیه به بازارهای اصلی فرش مانند خاورمیانه، اروپا و کشورهای CIS نیز به رشد صنعت فرش ترکیه کمک می کند.

منبع: fibre2fashion news desk
ترجمه: مجله نساجی کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×