اخبار فرش ماشینیاسلاید شو
موضوعات داغ

صادرات ۴۳۸ میلیون دلار فرش در دو ماه اول سال توسط صنعت فرش ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

آمارها نشان داده‌اند که شروع سال ۲۰۲۰ میلادی با اتفاق‌ها و نوسانات مختلفی همراه بود. عواملی مثل همه‌گیری ویروس کرونا توانسته تاثیرات بسیاری بر اقتصاد جهانی و صادرات داشته باشد. با این حال، صنعت فرش ترکیه رشد قابل قبولی در طی دو ماه صادرات فرش به نقاط مختلف جهانی را تجربه کرده است. این مطلب از مجله کهن به بررسی صادرات صنعت فرش ترکیه در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ می‌پردازد. با ما همراه باشید.

گزارش آژانس آنادلو از صادرات فرش ترکیه

فروشندگان فرش ترکیه فقط در دوماه نخست سال ۲۰۲۰، مبلغ ۴۳۸.۵ میلیون دلار صادرات انجام داده است که این رقم نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۲.۱ درصد افزایش داشته است.

گزارش منتشر شده آژانس آناتولی (Anadolu Agency)، با تکیه به داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM)، می‌گوید سال گذشته حجم صادرات صنعت فرش، از مرز دومیلیارد دلار گذشت و این درحالی بود که شروع سال ۲۰۲۰ نشانه‌هایی از موفقیت و افزایش میزان صادرات در اطلاعات صادراتی صنعت فرش ترکیه دیده شد.

در این گزارش‌ها آمده است صنعت فرش، در دو ماه اول سال جدید را با هدف ۳ میلیارد دلار پشت سر گذاشت و انتظار می‌رود در ادامه‌ی سال، میزان صادرات افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

در این مدت، فرش‌های تولیدی کشور ترکیه تقریبا به ۱۰۹ کشور جهان صادر شده است.

کرونا و بازار جهانی فرش ترکیه

انواع فرش دستباف
انواع فرش دستباف

حدود ۲۲۱.۴ میلیون دلار صادرات در ماه ژانویه ثبت شده است و ۲۱۷.۱ میلیون دلار باقی‌مانده مربوط به ماه فوریه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صلاح‌الدین کاپالان رئیس بخش فرش مجمع صادرکنندگان ترکیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: این رشد در ابتدای سال جاری، نشان می‌دهد که فرش‌بافان ترکیه می‌توانند آسیب‌هایی که شیوع پاندمی کرونا به تجارت جهانی وارد کرده است را تحمل کنند و با حداقل صدمات از این بحران عبور کنند.

همچنین اضافه کرد: «ویروس کرونا ممکن است باعث کاهش وآسیب‌هایی در اقتصاد شود اما امید داریم با پایان یافتن این بیماری، بازار جهانی بتواند رشد‌ها و پیشرفت‌های خود را دوبار آغاز کند. امیدواریم این دردسر که تمام بشریت را درگیر خود کرده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین برود و روند کار با کمترین آسیب به نتیجه برسد. ما به آینده امیدوار هستیم.

به محض این که این مشکلات برطرف شوند، همه بار دیگر به تجارت اقتصادی محور خواهند پرداخت و خسارت جبران می‌شود.» کاپلان با بیان این که فرش‌سازان ترکیه به شهرت جهانی رسیده‌اند و از رهبران این صنعت به حساب می‌آیند؛ گفت: « ما با تمرکز بر تلاش‌های تحول دیجیتال، این دوره پردردسر را به عنوان یک دوره‌ی تجدید و استراحت برای خود در نظر خواهیم گرفت.»

 

بیشتر بخوانید: صادرات فرش ترکیه به آمریکا ؛ ۵۰۰ میلیون دلار

 

سخن پایانی

 

آماری از صادرات و فروش فرش ترکیه در بازار جهانی را بررسی کردیم. سوالات و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

 

گردآوری: فاطمه زنداسرار

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

منبع
dailysabah

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×