اخبار نساجی

صادرات ۳ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به ایران در ۶ ماه

 

 

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به بیش از ۳ میلیارد یورو رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۳.۷۰۵ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۶ ماه نخست امسال با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳.۴۶۵ میلیارد یورو اعلام شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رشد ۷ درصدی مبادلات ایران و اروپا در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی در حالی است که در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۴ نیز مبادلات دو طرف ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد بود. مبادلات ایران و کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۳ با افت ۴۷درصدی مواجه شده بود.

بر اساس این گزارش رشد واردات اتحادیه اروپا از ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی حدود ۳ برابر رشد صادرات به ایران در این مدت بوده است.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال ۵۵۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴ درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۸۰ میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست امسال نیز رشد ۵ درصدی داشته و به ۳.۱۵۵ میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۲.۹۸۵ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×