اخبار نساجی

صادرات ۱۷۸ میلیون دلار انواع آبزی در سال گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و بازار آبزیان از صادرات ۴۱ هزار تن انواع محصولات آبزی طی ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۰ حدود ۱۷۸ میلیون دلار انواع آبزیان به کشورهای امارات، کویت، عراق،عمان، تایلند و چین صادر شده است.

عیسی گلشاهی در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از نظر وزنی ۱۱ درصد نسبت به سال ۸۹ افزایش یافته است.

به گفته گلشاهی ۸۲ درصد از صادرات صورت گرفته در سال گذشته مربوط به انواع ماهی پرورشی بوده است.

مدیرکل دفتر بهبودکیفیت، فرآوری و بازار آبزیان گفت: سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ تن میگو پرورشی به ارزش ۱۷ میلیون دلار به امارات، کویت، لبنان، استرالیا و اتحادیه اروپا صادر شده است.

وی درباره کاهش پرورش ماهی گرمابی و کاهش صادرات آن به دلیل مطلوب نبودن وزن ماهی، اظهار کرد: تولیدات ماهیان گرمابی عمدتا به موقعیت آب و هوایی وابسته است و با توجه به اینکه در برخی مزارع وزن ماهی کاهش یافته، ممکن است تولید کاهش داشته باشد و به وزن مطلوب نرسیده باشند اما در مجموع گزارشی از افت تولید ماهیان گرمابی نداشته ایم و صادرات انواع ماهیان پرورشی نسبت به قبل افزایش یافته است.

این درحالی است که مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی از کاهش صادرات به ۱۸ هزار تن در سال جاری خبر داده و گفته است: به دلیل مشکلات در تامین به موقع نهاده ها، محصول به وزن مطلوب و بازارپسند صادراتی نرسیده است لذا میزان صادرات در سال ۹۰ از ۳۰ هزار تن به ۱۸ هزار تن کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته حسن آقازاده بیش از ۲۲ درصد تولید و پرورش کپورماهیان در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ کاهش داشته است درحالی است که طبق برنامه هر ساله باید نزدیک به ۲۰ درصد میزان تولید و پرورش ماهیان گرمابی افزایش می یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×