اخبار فرش ماشینی

صادرات کفش به ۹۵ میلیون دلار کاهش یافت/ تبلیغ کالای خارجی به نام داخلی

 

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با اشاره به کاهش صادرات کفش در دو سال اخیر از ۱۲۶ به ۹۵ میلیون دلار گفت: مشکلات تولید و افزایش پلکانی مالیات برارزش افزوده، قیمت تمام شده محصولات داخلی را نسبت به کالای وارداتی افزایش داده است.

رسول شجری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از تبلیغات بی رویه در مورد برخی برندهای خاص گفت: تبلیغات و برند سازی تا جایی پیش رفته که جوانان تنها به دنبال نام محصولات هستند حتی اگر آن کالا تقلبی باشد و  توجهی به کیفیت کالا ندارند که این موضوع بیش‌تر نشات گرفته از حس خودنمایی به وسیله پوشاک و کالا است.

شجری با اشاره به کاهش میزان صادرات کفش در دو سال اخیر از ۱۲۶ میلیون دلار به ۹۵ میلیون دلار، بیان کرد: فکری برای تولید مازاد نیاز کفش کشور نشده و این به دلیل عدم وجود سازوکار لازم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، مشکلات تولید و افزایش پلکانی مالیات برارزش افزوده، قیمت تمام شده محصولات داخلی را نسبت به کالای وارداتی مشابه آن افزایش داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او یادآور شد: قوانین و مشکلات روز اقتصادی عامل کند کننده حرکت تولید کشور است و می توان اتاق مبادلات ارزی در دو سال گذشته را یکی از عوامل کاهش صادرات و تولید دانست.

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت مرجع رسمی در رابطه با ادغام اتحادیه کفاشان دست‌دوز و ماشینی است اما موازی کاری ها، مخارج و هزینه های کشور را افزایش می دهد و از سوی دیگر عامل مقابله با جهت‌دهی صحیح اقتصاد و فعالیت اقتصادی است.

وی اظهار کرد: جوانان با تبلیغات به سمت یک برند خاص رفته‌اند که این محصول به نام کالای ایرانی در صدا و سیما تبلیغ می شود و این در حالی است که اعلام شده این کالا در داخل مونتاژ می‌شود اما کارخانه ای برای مونتاژ ندارد و تمام کالاهای عرضه شده در بازار به صورت وارداتی تامین می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×