اخبار فرش ماشینی

صادرات و واردات کشور و صنایع نساجی و پوشاک طی ۹ ماه نخست ۹۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نه ماه نخست سال ۱۳۹۵، کل صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر ۷۴۲/۹۲۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی هشت ماه نخست سالجاری برابر با ۴۷۶/۹۸۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ رشد ۹ درصدی داشته است.

انواع کفپوش با صادرات ۲۲۲/۳ میلیون دلاری با رشد ۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صدرنشین صادرات محصولات نساجی بوده است.

براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع نخ به ارزش ۵۱/۶۷ میلیون دلار، انواع الیاف به ارزش ۴۷/۶۵ میلیون دلار، انواع پوشاک به ارزش ۳۰/۹ میلیون دلار و انواع پارچه به ارزش ۳۵/۵ میلیون دلار.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نه ماه نخست سال ۱۳۹۵ کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با رشد ۳۱ درصدی برابر با ۵۱۰/۶, ۱میلیون دلار بوده است. واردات صنایع نساجی و پوشاک کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این مدت به رقم ۲۴۵/۶, ۱میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

در نه ماه نخست سالجاری، واردات انواع پارچه بالغ بر ۳۶۸/۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات الیاف به ارزش ۳۳۲/۷ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه و الیاف نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۷۹ درصدی و ۳۸ درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش ۲۲۹/۳ میلیون دلار پس از پارچه و الیاف بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است و مقدار آن نسبت به نه ماهه نخست سال ۹۴ رشد ۱۴ درصدی داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لازم به ذکر است که گزارش کامل آمار واردات و صادرات طی نه ماه نخست سال ۹۵ در فایل پیوستی در دسترس عموم قرار گرفته است.

تهیه و گردآوری:دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×