اخبار نساجی

صادرات نفت ایران قطع شدنی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات نفت ایران قطع شدنی نیست

کشورهای غربی به هیچ عنوان نمی‌توانند فروش نفت ایران را متوقف کنند.

به گفته رستم قاسمی، هم‌اکنون روش‌های مختلف جایگزین برای فروش نفت کشور اندیشیده شده است. به گزارش فارس، وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر ۱۹فاز پارس‌جنوبی با اشتغال حدود ۱۰۰هزار نفر در بهترین شرایط خود به‌سرمی‌برند و حتی برخی از فازهای جدید پس از گذشت ۲۴‌ماه به پیشرفت ۶۵درصدی رسیده است. قاسمی با اشاره به وضعیت بازار نفت ایران اظهار کرد: کشورهای غربی به هیچ وجه نمی‌توانند فروش نفت ایران را متوقف کنند و بازار نفت ایران هیچ وقت تعطیل نخواهد شد، زیرا کشورهای مصرف‌کننده نیازمند نفت جمهوری اسلامی ایران هستند و روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توان نفت را به‌راحتی به فروش رساند که یکی از این روش‌ها به‌کارگیری تجار و بخش خصوصی است.در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت هم از طرح جدید دولت برای فروش نفت توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی غضنفری اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته که نفت را از طریق بخش خصوصی عرضه کند و در واقع این کار دیگر مانند گذشته توسط یک شرکت متمرکز انجام نخواهد شد. وی توضیح داد: به این ترتیب بخش خصوصی با پیش‌پرداخت و قیمت کمتری از وزارت نفت، نفت را می‌فروشد و ارز حاصل از آن را از طریق واردات کالا یا به‌صورت نقدی به کشور برمی‌گرداند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×