اخبار فرش ماشینی

صادرات نخستین محموله فرش دستبافت ایران به آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس مرکز ملی فرش گفت: نخستین محموله فرش دستبافت ایرانی پس از لغو تحریم ها به آمریکا صادر شد. نخستین محموله از فرش دستبافت ایرانی پس از لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام از شهر هامبورگ آلمان به مقصد لس آنجلس آمریکا صادر شد.

وی ادامه داد:سرآغاز این صادرات در نمایشگاه دموتکس آلمان بود چراکه حدود دوهفته پیش همزمان با اجرای برجام ، مشتریان آمریکایی به غرفه فرش ایرانی در نمایشگاه مراجعه داشتند و سفارشات و خریدهایی نیز صورت گرفت.

 کارگر با ابراز امیدواری از توسعه صادرات فرش تصریح کرد:شهروندان آمریکایی از مشتریان قدیمی فرش ایران هستند به گونه ای که در سال ۲۰۱۰ میزان صادرات فرش ایرانی به این کشور ۸۲ میلیارد دلار بوده که ۱۶.۶درصد از کل صادرات فرش آن زمان بوده است.

 رییس مرکز ملی فرش ادامه داد:البته هم اکنون نباید انتظار داشت که به یکباره این میزان صادرات را داشته باشیم چراکه طی این ۵ سال سلیقه مشتریان تغییر کرده و کشور های رقیب از جمله هندوستان و پاکستان بازار را از آن خود کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 وی تاکید کرد:سعی می کنیم با تولید هدفمند،رصد چگونگی فعالیت رقبا،شناسایی بازار هدف و سلیقه مشتریان صادرات فرش مرغوب ایرانی را به این کشور توسعه دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×