اخبار فرش ماشینی

صادرات مستقیم فرش به ۷۵ کشور دنیا/ بیمه یک میلیون بافنده تا ۳ سال دیگر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران از بیمه یک میلیون بافنده طی سه سال آینده خبر داد و گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها به ۷۵ کشور دنیا صادرات مستقیم فرش داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدباقر آقاعلیخانی در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: امروز شرایط ویژه‌ای نسبت به گذشته برای صنعت فرش به وجود آمده است و با فضای سیاسی جدید مهمانان خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: یکی از غرفه‌های ما در نمایشگاه امسال دکور ایرانی و خانه ایرانی است که باعث می‌شود تا فرش از حوزه تک محصولی خارج شود، چرا که حداقل ۳۰ تا ۴۰ محصول توانایی صادرات با فرش دستباف را دارند لذا باید از این پتانسیل برای توسعه صادرات غیرنفتی استفاده شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر برند‌سازی در حوزه فرش گفت: امروز از ۵ برند منطقه‌ای فرش که در مرکز مالکیت‌های معنوی، WIPO ثبت شده است رونمایی می‌شود که این برند ها شامل برند تبریز، هریس، خوی، اصفهان و قم است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر علی‌رغم تشدید تهدید‌های نظام سلطه به ۷۵ کشور دنیا به طور مستقیم فرش صادر می‌کنیم، اظهار داشت: آنچه امروز در دنیا می‌بینید کپی‌برداری از برند‌های ما است و این نشان می‌دهد با سهم ۴۰ درصدی ایران رتبه اول تجارت فرش جهان را دارد.

آقاعلیخانی گفت: برای کاهش هزینه‌های تولید، خوشه‌های فرش را در استان‌های خراسان شمالی، قم و آذربایجان شرقی ایجاد کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم در سایر استان‌ها نیز این اقدامات انجام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در سال ۹۰ کشور ما در ۶ نمایشگاه خارجی و در سال ۹۱ در ۱۱ نمایشگاه شرکت کرده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا امسال در ۲۱ نمایشگاه خارجی حضور داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فرش گفت: بیمه قالیبافان در سال ۹۰ شامل ۲۰۰ هزار نفر بود در سال ۹۱ شامل ۴۲۶ هزار نفر و برای امسال ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سه سال آینده بیمه قالیبافان به یک میلیون بافنده برسد.

وی افزود: نمایشگاه امسال ۵۶۰ غرفه در فضایی به وسعت ۴۴ هزار متر مربع با حضور ۱۵ مرکز دانشگاهی، ۱۷ تشکل علمی ـ آموزشی و رشد ۲۰ درصدی در تقاضا کار خود را آغاز کرده است، تا امروز ۱۲۰ مهمان خارجی حضور پیدا کرده‌اند و تا فردا تعداد مهمانان خارجی به ۲۳۰ هزار نفر می‌رسد که عمدتا از کشورهای ژاپن، چین، آلمان، لبنان، فرانسه و سوئیس هستند.

وی افزود: با پرداخت هزینه ثبت ۱۰ برند دیگر به زودی در WIPO ثبت می‌شود که می‌توان به برند‌های اردبیل، چهارمحال، ساروق، همدان، مشهد، کرمان، کاشان، قشقایی و ترکمن اشاره کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×