اخبار فرش ماشینی

برای صادرات فرش ماشینی به اروپا این استاندارد ضروری است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

آزمایشات و نحوه طبقه بندی رفتارهای سوختن و آتش زایی فرش و کفپوش ها برای صادرات به اروپا 

نحوه واکنش به آتش سوزی و دودزایی انواع فرش های ماشینی و سایر کفپوش ها یکی از استانداردهای مهم است که در تمامی کشورهای اروپایی وارد کننده فرش و کفپوش با سخت گیری زیاد مورد توجه قرار می گیرد. 

کلاس بندی جدید استاندارهای مربوط به آتش زایی در اروپا از کلاس F   تا کلاس A  می باشد که جایگزین کلاس بندی قدیمی شده است. همچنین برای بخش کفپوشها عبارت “fl” که مخفف Floor Covering   می باشد به کنار کلاس مورد نظر اضافه می شود تا مشخص شود که محصول مورد نظر کاربردی به عنوان کفپوش دارد. 

کلاس های آتش زایی D,C,B   به زیر بخش های S1  و S2   برای میزان دودزایی تقسیم می شوند و به این معناست که  S1   دارای دودزایی کم و S2  دارای  دودزایی بالاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استاندارهایی که باید شرکت صادر کننده فرش ماشینی و کفپوش رعایت کند باید مطابق قوانین کشور مبدا و نیازمندی های لازم و محل کاربرد کفپوش بررسی و پاس شود اما به طور کلی باید گفت که استاندارد Cfl-s1   یک استاندارد حداقلی برای کلیه کفپوشهایی است که در محل های عمومی مورد استفاده قرار میگیرد. 

Efl    نیز یک استاندارد حداقلی برای استفاده های شخصی است که صادر کنندگان باید آنرا پاس کنند. 

استانداردهای   Cfl  و  Bfl  فقط برای فضاهای بسیار بزرگ و تجاری و اداری  مورد کاربرد است. 

اگر تولید کننده یا صادر کننده نتواند هیچ اطلاعاتی در مورد رفتارهای فرش ماشینی و یا کفپوش در برابر آتش سوزی ارایه کند باید علامت  Ffl   روی آن نصب شود.

منبع مقاله وب سایت OETI

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×