اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش دستباف در استان زنجان کاهش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون توسعه تجارت خارجی و امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: میزان صادرات فرش دستباف با مبداء تولید در استان طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۶ درصد کاهش یافته است.

 امیرعلی مسیبی اظهار کرد: فرش یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی در ایران و به تبع آن در استان زنجان است که از تاریخچه و جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است که در این ارتباط با توجه به استقبالی که کشورهای مختلف درباره محصول فرش ایران مشاهده می‌شود، موجب شده تا صادرات این محصول نیز از رونق خوبی برخوردار باشد ولی در این مسیر متاسفانه با مشکلاتی مواجه هستیم که بر روی میزان صادرات این محصول تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.

 وی افزود: مشکلاتی که در ارتباط با صادرات فرش با آن مواجه هستیم، می‌توان به راه‌اندازی نشدن پایانه صادرات فرش دستباف در استان و نبود بازارهای شناسایی برای صادرات و مشکلاتی از قبیل برخی تحریم‌ها اشاره کرد.

 این مسئول در رابطه با صادرات فرش دستباف استان، گفت: میزان صادرات فرش دستباف با مبداء تولید در استان زنجان در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار بوده است که این میزان صادرات نسبت به سال ۹۳ کاهش حدود ۶درصدی را داشته است که این کاهش عوامل مختلفی دارد.

 معاون توسعه تجارت خارجی و امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به نقشه‌های فرش جدید طراحی شده در استان، ادامه داد: قرارداد طراحی نقشه‌های جدید فرش‌ها در اواخر سال ۹۳ با طراح منعقد شد و در اواخر سال ۹۴، سه نمونه از نقوش تحویل داده شد و پس از بازبینی توسط صاحبنظران و کارشناسان انتخاب شده و اعمال نظرات آن‌ها در نقشه‌های طراحی شده از خرداد ماه سال‌جاری از هر نقشه تعداد یک نمونه در حال بافت است که این نقشه‌های جدید می‌تواند بازار خوبی برای فروش داشته باشند.

 وی در رابطه با استقبال از نقشه جدید، یادآور شد: در حال حاضر نقشه‌هایی که به تازگی طراحی شده‌اند، به بازار ارائه نشده است و این امر پس از ثبت نقوش و اتمام بافت نمونه فرش‌ها صورت خواهد پذیرفت و بر اساس مشاهدات همواره نوآوری‌ها و طرح‌های جدید از استقبال خوبی برخوردار بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×