اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش دستباف بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات فرش دستباف بیش از 17 درصد کاهش یافته

 

عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستباف بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

رضی میری، عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به ارزش تقریبی ۳۶۲ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال، گفت: این میزان صادرات ۱۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: فرش در گذشته مهم‌ترین قلم صادراتی کشور بشمار می‌رفت اما مدتی است که در رتبه بندی کالاهای صادراتی مقام نخست را ندارد، هر چند که این ظرفیت و توانمندی همیشه در این هنر- صنعت وجود دارد که بتواند به جایگاه واقعی‌اش در سبد صادراتی کشور دست یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در باره تاثیر احتمالی تحریم‌های اخیر غرب بر فرش ایران می‌افزاید: صنعت فرش خیلی زود‌تر از این تحریم‌ها با تصمیم‌های سیاسی و خصمانه مواجه شده، به گونه‌ای که از سپتامبر سال ۲۰۱۰ دولتمردان آمریکایی بصورت یکجانبه پس از ۱۰ سال بار دیگر اقدام به تحریم این صنعت کردند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش با اشاره به اینکه اقدام‌های بسیار زیادی از جانب بخش خصوصی ایران در راستای منصرف ساختن این تصمیم آمریکاییان صورت گرفته، اظهارداشت: طی رایزنی‌هایی که با همکاران و شرکای تجاری اروپایی داشتیم، سعی در قانع کردن دولتمردان آمریکایی کردیم تا آنان را به این نکته رجوع دهیم که این صنعت ایرانی متعلق به قشر ضعیف و زحمتکشی همچون قالیبافان و رنگرزان ایرانی است و نباید در مورد آن تصمیمات سیاسی اتخاذ کرد.

میری با ابراز تاسف گفت: متاسفانه این رایزنی‌ها نیز نتیجه‌ای نداد و کماکان این تحریم ناعادلانه و صرفا سیاسی در مورد فرش ایران اعمال می‌شود به گونه‌ای که صادرات فرش دستباف نسببه سال گذشته بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×