اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش دستباف اصفهان به ۱۳ کشور دنیا

 

 

مدیرکل گمرک اصفهان صادرات فرش دستبافت از گمرک استان را در این مدت ۲۷ تن و به ارزش دومیلیون دلار اعلام کرد و گفت: این محصول به ۱۳ کشور ازجمله آمریکا،کویت، امارات، قطر و غیره صادر شد.

اسدالله احمدی ونهری صبح شنبه در دومین جلسه کمیته صادرات استان اصفهان، با اشاره به راه اندازی فاز آخر سامانه جامع امور گمرکی در گمرک اصفهان ازحذف کاغذ در این گمرک خبر داد.

وی به صادرات استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تعداد اقلام صادراتی استان به نقاط مختلف جهان ۴۳۵ قلم بوده که به ۷۸ کشور جهان صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان اعلام کرد: ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان اصفهان درسه ماه نخست امسال ۲۰۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۲ درصد و از نظر ارزش سه درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در این مدت ارزش واردات گروه گمرکات استان ۶۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد منفی ۱۷ درصد همراه شده است.

احمدی ونهری گفت: فرآورده های نفتی، آهن، فولاد، فرش، محصولات لبنی و قند و شکر از مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان در سه ماه نخست امسال بوده است.

وی افزود: این کالاها از نظر ارزش ۷۹ درصد و از لحاظ وزن ۷۷ درصد کل صادرات از گمرکات استان اصفهان را تشکیل داده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در مدت یاد شده، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و امارات مهمترین مقصد صادرات استان اصفهان بوده و این کشورها ۸۳ درصد از ارزش و ۹۶ درصد از وزن محصولات صادراتی را به خود اختصاص داده اند.

وی صادرات فرش دستبافت از گمرکات استان را در این مدت ۲۷ تن و به ارزش دو میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این محصول به ۱۳ کشور از جمله آمریکا، کویت، امارات، قطر و غیره صادر شده است که آمریکا با ۳۳ درصد ، کویت با ۲۳ درصد و قطر با ۱۸ درصد، مهمترین کشورهای مقصد هدف این کالا بوده اند.

مدیر کل گمرکات استان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک تُن کالای صنایع دستی (به جز فرش) به ارزش بالغ بر ۴۰ هزار دلار از گمرکات استان به کشورهای امارات، سنگاپور و غیره صادر شده است.

راه اندازی فاز آخر سامانه جامع گمرکی از ابتدای تیر امسال در استان اصفهان

وی همچنین از راه اندازی فاز آخر سامانه جامع گمرکی با حذف کاغذ از انجام امور گمرکی از ابتدای تیر امسال خبر داد و افزود: در گذشته گمرک با مشکلات زیادی از جمله پیچیدگی در تشریفات گمرکی، افزایش زمان ترخیص برای تجار،وجود صدها واردکننده یا حق العمل کار در سالن ارزیابی، انباشتگی اسناد کاغذی در سالن و غیره روبرو بود که با وجود این سامانه رفع شده است.

احمدی ونهری مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه را تسریع در روند ترخیص کالا، تسهیل عملیات گمرکی و افزایش دقت در عملیات گمرکی عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سامانه نوبت‌دهی در گمرکات یکی از بخش‌های سامانه جامع امور گمرکی است، اضافه کرد: با مجهز شدن سالن ارزیابی گمرک به ابزار نوبت‌دهی، مراجعان می‌توانند اظهارنامه خود را از طریق سامانه جامع امور گمرکی در بستر اینترنت و بدون نیاز به حضور فیزیکی در گمرکات اجرایی ثبت کوتاژ کنند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: این سامانه از قسمت دریافت اسناد و ورود اطلاعات اظهارنامه‌ شروع می شود و با طی مراحل مختلف تا بایگانی راکد را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: از آنجا که وزن در مراحل ورود کالا به کشور نقش تعیین‌ کننده دارد، سامانه جامع امور گمرکی با اتصال مستقیم به باسکول‌ها و دریافت الکترونیکی مقدار توزین هر کالا، این اطلاعات را پردازش و با ضابطه‌های مورد نظر اعمال مدیریت می‌ کند. این سامانه از مرداد سال گذشته در گمرکات استان اصفهان راه اندازی شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×