اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش بوشهر مستقل می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

.

ابوطالب شفقت در حاشیه برگزاری دومین جشنواره فرش و گبه استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنر فرش در بوشهر دارای سبک خوب و طراحی‌های منحصر به فردی است و توانایی‌‌های زیادی نیز در این زمینه موجود بوده اما سهم فرش بوشهر در بازار کم است.
وی افزود: برای رونق فروش فرش و گبه بوشهر درصدد هستیم تا بازارچه‌های فروش صنایع دستی را در بوشهر تقویت کنیم.

استاندار بوشهر گفت: فعال کردن بازارچه‌های صنایع دستی فرصتی برای تولید و درآمد بیشتر در این زمینه است.
شفقت با بیان اینکه هنر فرش دست‌باف از هنرهای خاص ایرانیان است، گفت: فرش دست‌باف ایران در دنیا جایگاه ممتازی دارد هر چند فرش ماشینی نیز سهم قابل توجهی در کشور دارا است.

دبیر دومین جشنواره فرش و گبه استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: جشنواره فرش و گبه تا فردا ادامه دارد و در دو بخش نمایشگاه و معرفی برترین‌ها برگزار می‌شود.
امین کهوا افزود: در نمایشگاه فرش و گبه محصولات تولیدی بافندگان استان در بیست غرفه در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی گفت: در بخش برترین‌ها نیز سه بافنده نمونه، سه فرش نمونه، یک عکس و یک مقاله برتر در زمینه فرش و یک طراح نمونه معرفی می‌شوند.

دبیر دومین جشنواره فرش و گبه استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: سیاستگذاری و نظارت فرش کشور به مرکز ملی فرش سپرده شده و بخش از این وظایف نیز به استان‌ها واگذار شده است.
کهوا تصریح کرد: چون فرش یک کالای مزیت‌دار صادراتی است و فرش ایران در دنیا از سابقه درخشانی برخوردار است تلاش کردیم در جشنواره فرش ضمن قدردانی و ارج نهادن به زحمات فرش‌بافان زمینه‌ای فراهم شود تا بافندگان فرش در استان بوشهر با معرفی دستاوردهای خود در نمایشگاه، مسائل و مشکلات خود را به مسئولان بازگو کنند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×