اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش ایرانی ۱۸ درصد افزایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون مرکز ملی فرش ایران گفت: صادرات فرش ایرانی در کشور از نظر ارزشی سال قبل به ۳۵۹.۸ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۱۸ درصد افزایش یافته است.

محمدمهدی فرشچی موحد ظهر امروز در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف استان بوشهر با تاکید بر حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش اظهار داشت: تولید فرش در همه ابعاد یکی از مهم‌‌ترین ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور به ویژه روستاها است که باید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هنر تولید فرش در جهان قدمت ۲۵۰۰ ساله دارد خاطر‌نشان کرد: هنر صنعت فرش دارای قدمت ۲۵۰۰ ساله است که این نشان دهنده جایگاه این صنعت در جامعه بشری است.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه هنر صنعت فرش در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار دارد خاطرنشان کرد: فصل هشتم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع توجه به تولید و صادرات فرش دارد که باید این مهم در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد.

فرشچی از افزایش صادرات فرش در کشور خبرداد و تصریح کرد: صادرات فرش در کشور از نظر ارزشی سال قبل به ۳۵۹.۸ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده صادرات فرش ایران از لحاظ ارزش ۱۸ و از لحاظ وزنی ۹ درصد افزایش یافته است افزود: تولید و صادرات فرش از مصادیق شعار امسال در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که بیشتر این صنعت در مناطق محروم و روستایی رونق دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه استان بوشهر در تولید فرش دست بافت از جمله گبه و گلیم دارای شهره جهانی است خاطر نشان کرد: سالانه افزون بر ۷ میلیون دلار از تولیدات گبه و گلیم استان بوشهر صادر می‌شود که جایگاه این استان در صنعت فرش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: صادرات فرش استان بوشهر به کشورهای سخت پسندی همچون سوئیس، ژاپن و آلمان است که نشان از توانمندی‌های هنرمندان چیره دست استان بوشهر است.

فرشچی با تاکید بر توجه به طرح‌های حمایتی بیمه‌ای فرش بافان استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر ۲ هزار و ۹۰۰ برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند که از این شمار یک‌هزار و ۴۰۰ نفر برای بیمه معرفی و ۴۰۹ نفر از چتر بیمه‌ای خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر راه‌اندازی خانه فرش استان بوشهر گفت: در استان بوشهر باید با کمک استانداری این استان مرکز و یا پایگاهی با عنوان خانه فرش ایجاد شود که در صورت تحقق این مهم آماده هر گونه همکاری برای امور آموزشی و حمایتی از آن هستیم.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به حمایت از صادر کنندگان فرش خاطر‌نشان کرد: افرادی که در حلقه نهایی فرش قرار گرفته و برای صادرات تلاش می‌کنند اعتبار مورد نیاز آنها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی تامین می‌شود.

فرشچی از اجرای طرح مطالعات فرش ایرانی خبر داد و گفت: در این راستا سه استان کشور از جمله بوشهر در زمینه مواد اولیه فرش، چله دوانی، چله کشی و رنگ تحت پوشش طرح مطالعاتی قرار می‌گیرد که این امر به رونق بازار فروش فرش‌های تولیدی و صادرات آنها به خارج از کشور کمک‌هایی شایان می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×