اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش اردبیل کمتر از یک درصد است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم وضعیت صادرات فرش استان اردبیل کمتر از یک درصد است که این واقعاً رقم پایین و ناچیزی به شمار می‌رود.

ابراهیم فریدی در جلسه خوشه فرش در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما در مدت سه سال تلاش می‌کنیم تا خوشه فرش اردبیل را در احیا و توسعه فرش اردبیل مورد حمایت و توجه قرار دهیم تا سهم استان اردبیل در تولید و صادرات فرش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سهم بازار جهانی صادرات فرش سهم ایران ۳۰ درصد است، تصریح کرد: ما به دلیل عدم ارتباط و تعامل با کشورهای اروپایی و آمریکایی نتوانستیم سهم صادراتمان را در سال‌های اخیر حفظ کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر صادرات فرش کشورمان به رقم پایین‌تر از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است، گفت: از کل فرش تولیدی استان ۸۰ درصد به مصرف درون استانی می‌رسد و ۱۵ درصد صادرات خارج از استان داریم که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط صادرات ما پنج درصد است که البته به معنای واقعی رقم این صادرات در سال‌های اخیر به کمتر از یک درصد رسیده است.

فریدی کم رنگ شدن سهم صادرات استان اردبیل را به دلیل وضعیت تولید و متنوع نبودن این موضوع یادآور شد و افزود: با تشکیل خوشه فرش تلاش می‌کنیم تا موانع و مشکلات در حوزه تولید و صادرات فرش را از بین ببریم و به دنبال یک راهکاری هستیم تا در مدت سه سال بتوانیم یک وضعیت امیدوارکننده‌ای را در حوزه فرش برای استان اردبیل رقم بزنیم.

وی اهم اقدامات سه ساله را یادآور شد و بیان کرد: دعوت از هیأت‌های تجاری که در چهار ماهه امسال شاهد حضور دو هیأت آلمانی و ایتالیایی در حوزه صادرات فرش در اردبیل بودیم و تشکیل کنسرسیوم صادرات فرش می‌توانند نقطه تقویت صادرات فرش اردبیل محسوب شوند.

فریدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار این امر حمایت از صادرکنندگان از دیگر پیگیری‌‌های ما در قالب خوشه فرش است تا با یک مدیریت مناسب بتوانیم فرش با کیفیتی را صادر کنیم.

وی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین توجه به امر بازاریابی و برندسازی فرش اردبیل را همچون فرش قم و کاشان یادآور شد و ادامه داد: اگر بتوانیم شناسنامه فرش اردبیل را با یک برند خاص تهیه کنیم در آن صورت در مدیریت صادرات فرش موفق می‌شویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: قطعاً این تعاملات، ارتباطات، رفت و آمدها و تقویت فروش فرش در قالب تجارت الکترونیکی زمینه‌های خوبی را در این حوزه برای توانمندسازی حوزه فرش فراهم می‌کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×