اخبار فرش ماشینی

صادرات غیررسمی فرش به آمریکا

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به صادرات ۳۲۰ میلیون دلاری فرش دستباف در ۸ماه ابتدایی سال‌جاری، گفت: امارات بزرگ‌ترین واردکننده فرش ایرانی به شمار می‌رود و در آمار صادرات ۸ ماه، رتبه اول را به لحاظ واردات به خود اختصاص داده است.
فیصل مرداسی در گفت‌وگو با مهر گفت: امارات با واردات ۶۷ میلیون دلار فرش دستباف ایرانی، هم اکنون در جایگاه اول در زمینه واردات این کالا قرار گرفته است و به نظر نمی‌رسد که این کشور بتواند تقاضای مشتریان فرش دستباف را بی‌پاسخ بگذارد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: صادرات فرش دستباف ایرانی به امارات نشانگر این است که در ۸ ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ایران توانسته صادرات را با رشد ۳۴ درصدی به این کشور تجربه کند و بر این اساس، امارات متحده عربی هم‌اکنون بزرگ‌ترین کشور واردکننده فرش دستباف از ایران است.
وی با بیان اینکه آلمان در رتبه دوم در زمینه واردات فرش دستباف بعد از امارات قرار گرفته است، تصریح کرد: آلمان با اختلاف ۷ میلیون دلاری با امارات در زمینه واردات فرش دستباف ایرانی، هم‌اکنون در جایگاه دوم قرار گرفته است.
مرداسی به صادرات بیش از ۳۲۰ میلیون دلار فرش دستباف در ۸ ماه ابتدای سال‌جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در ۸ ماه نخست امسال ۵/۳۲۶ میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به خارج از کشور صادر شده که این میزان از نظر وزنی معادل ۴ هزار و ۵۸ تن بوده که به ۷۷ کشور دنیا راه یافته است.
وی اظهار کرد: لبنان، ایتالیا، ژاپن، سوئد، کانادا، قطر، سوئیس و انگلستان نیز رتبه‌های سوم تا دهم واردکنندگان فرش ایرانی را در ۸ ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی است که در میان ۳۷ کشور عمده واردکننده فرش دستباف ایران، بیشترین رشد صادرات هم از نظر ارزشی و هم از لحاظ وزنی به پاکستان، تاجیکستان و افغانستان تعلق دارد. رئیس مرکز ملی فرش ایران بازارهای برزیل، ترکیه، مالزی و سنگاپور را بازارهای جدیدی برای فرش دستباف ایرانی دانست و گفت: صادرات فرش دستباف به این کشورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد عمده‌ای برخوردار بوده است. وی افزود: بیشترین خریداران فرش دستباف ایرانی در آسیا متمرکز شده‌اند که آمارها حکایت از صادرات ۱۴۷ میلیون دلاری به این کشورها دارد، ضمن اینکه قاره‌های اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. مرداسی گفت: در ۸ ماه نخست امسال در برخی از کشورها رشد صادرات را هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی شاهد هستیم که کشورهای امارات، ژاپن، کانادا، لبنان، سوئد، قطر، دانمارک، استرالیا، مالزی، ترکیه، سنگاپور و افغانستان از آن جمله‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×