اخبار فرش ماشینی

صادرات صنایع نساجی و پوشاک ۱۳ درصد رشد کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۳ درصدی صادرات صنایع نساجی و پوشاک طی ۶ ماه سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال ۹۱ خبرداد. نعمت اله مردانی با بیان اینکه عملکرد صنعت نساجی در طول سالیان اخیر با پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که از ۶ تا ۹ آبان ماه در تهران برگزار شده بود نسبت به سال قبل با ۶۵ درصد افزایش در متراژ و۶۹ درصد افزایش در تعداد مشارکت کنندگان همراه بود. وی افزود: کشورهای آلمان، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان، ایتالیا، ترکیه، هندوستان، پاکستان و چین کشورهایی بودند که در نمایشگاه امسال حضور و مشارکت داشتند.

مردانی با اشاره به پیگیری هایی که در راستای حمایت از تولید پارچه چادر مشکی در کشور انجام شده است، افزود: تولید پارچه چادر مشکی طی سالیان گذشته در اولویت سرمایه گذاری و حمایت های این وزارتخانه بوده است و تمامی متقاضیان جهت تولید این محصول صنعتی- فرهنگی در چارچوب ضوابط مربوطه از حمایت های لازم برخوردار می شوند. وی تصریح کرد: در حال حاضر یک شرکت در استان یزد ماهانه حدود ۲۰ هزار متر تولید چادر مشکی در مقیاس صنعتی را در دستور کار خود دارد. وی همچنین اضافه کرد: یک طرح در شهرکرد نیز به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون یورو که حدود ۲ ماه پیش گشایش اعتبار شده و امید آن می رود یکسال پس از ورود ماشین آلات، پارچه چادر مشکی در مقیاس ۱۰ میلیون متر در داخل کشور را تولید و روانه بازار کند. به گفته مردانی، سه شرکت دیگر نیز دارای سابقه تولید دراین زمینه هستند ولی با توجه به برخی مشکلات در حال حاضر در این راستا تولید ندارند. البته شرکت های متعدد دیگری نیز امکان تولید دارند که درصورت وجود صرفه اقتصادی نسبت به سایر محصولات، امکان تغییر خط تولید جهت تولید پارچه چادر مشکی را خواهند داشت. مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ادامه نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی را در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری از اولویت های اصلی صنعت نساجی ذکر کرد و گفت: موضوع نقدینگی مبحثی عمومی است و در شرایط فعلی نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است. وی افزود: در حال حاضر تسهیل تامین به موقع و مکفی مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی از برنامه های اصلی وزارتخانه است و اقدامات سازنده ای نیز در این خصوص در هیات دولت صورت گرفته است. مردانی یادآور شد: گشایش «ال .سی» با ۳۰ درصد

پیش پرداخت و تنظیم لایحه افزایش سرمایه واحدهای تولیدی و تامین منابع مالی از محل آورده سهامداران که قطعا اثرات مثبتی برنقدینگی واحدهای تولید تسهیلات سرمایه در گردش در کارگروه مرکزی این وزارتخانه می گذارد تایید و به بانک های مربوطه جهت استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی معرفی شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×