اخبار فرش ماشینی

مصاحبه خواندنی با مدیر صادرات شرکت فرش Oriental Weavers مصر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصاحبه خواندنی با جناب آقای هانی امین- مدیر صادرات شرکت فرش Oriental Weavers

اورینتال ویورز بزرگترین تولید کننده و صادرکننده فرش ماشینی به بیش از ۱۳۰ کشور جهان

شرکت Oriental Weavers در سال ۱۹۷۹ توسط آقای محمد فرید خامیس در یک شهر صنعتی معروف در مصر به نام «ده رمضان» تاسیس شد.

چشم انداز این شرکت این بود که به تولید کننده‌ای پیشرو تبدیل شود و محصولات خود را به صورت یکپارچه و با تامین اغلب مواد اولیه تولید کند. این شرکت طی سال‌ها رشد کرده و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید فرش ماشینی در جهان تبدیل شده است. شرکت Oriental Weavers در حال حاضر محصولا خود را به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا صادر می‌کند.

شرکت  Oriental weavers  چه نوع فرش و کفپوش‌هایی را تولید می‌کند؟

این شرکت در زمینه تولید قالیچه و فرش ماشینی عمدتا از جنس پلی پروپیلن تخصص دارد. همچنین فرش‌هایی از الیاف دیگر مانند پلی استر، پشم، پنبه، اکریلیک، ویسکوز و سایر ترکیبات تولید می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Oriental Weavers یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش و کفپوش در جهان است، تأثیر همه گیری در بازار صادرات شما چگونه بود و سال ۲۰۲۱ و سال‌های آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همه گیری تأثیری منفی در کوتاه مدت، به ویژه در ابتدای موج اول دارد. با این حال، تقاضای بازار از جولای سال ۲۰۲۰ دوباره افزایش می‌یابد و شاهد افزایش زیاد تقاضا به دلیل بازگشایی مغازه‌های خرده فروشی و گسترش تجارت الکترونیکی ناشی از همه گیری خواهیم بود.

به طور کلی، OW با استفاده از فرصت‌های جدید ناشی از افزایش تقاضا و همچنین اجرای ایده‌های جدید دیجیتالی و ایده‌های توسعه برای برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان، از شرایط همه گیری به نفع خود استفاده کرده است.

Oriental Weavers یک تولید کننده خلاق از نظر طراحی است، چگونه روند بازار فرش و کفپوش را دنبال می‌کنید و چگونه طرح‌های فرش خود را انتخاب می‌کنید؟

در OW، ما یک بخش بزرگ طراحی داخلی و یک تیم تحقیق و توسعه بسیار پویا داریم. ما سعی می‌کنیم از طریق مشارکت در انتشارات تجاری مختلف، پیوستن به نمایشگاه‌های مجازی، برقراری ارتباط با مشتریان در بازارهای مختلف و همکاری نزدیک با مشاوران و طراحان مستقل و توسعه دهندگان ترندها، همگام با روندهای جدید حرکت کنیم.

طرح‌ها عمدتا از طریق طراحان داخلی ما که با تیم تحقیق و توسعه کار می‌کنند و همچنین با انتخاب و خرید برخی طرح‌ها از استودیوهای طراحی خارجی انتخاب می‌شوند. بازخورد تیم فروش از طرح‌ها، به انتخاب طراحی‌های مناسب برای هر بازار یا منطقه کمک می‌کند.

چند درصد از محصولات شما در بازارهای داخلی مصر و چند درصد به بازارهای بین المللی صادر می‌شود؟ لطفا درباره مقصد صادرات خود بیشتر بگویید.

حدود ۶۵-۷۰٪ از تولیدات ما صادر می‌شود و حدود ۳۰-۳۵٪ از آن در بازار داخلی مصر به فروش می‌رسد. ما محصولات خود را به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا صادر می‌کنیم. بازارهای اصلی صادراتی ما شامل ایالات متحده آمریکا، منطقه MENA، آلمان، ژاپن، برزیل، انگلیس، استرالیا و آفریقا است.

صنعت فرش در مصر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به دلیل اینکه دولت از طریق ارائه مشوق‌های مختلف مانند مشوق‌های بدون مالیات برای مناطق آزاد، تخفیف‌های صادراتی و غیره از صنعت حمایت می‌کند، صنعت فرش در مصر بسیار رقابتی است. همچنین، هزینه‌های عمده مرتبط با صنعت، مانند هزینه‌های نیروی کار، آب و برق و غیره، در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار رقابتی است. Oriental Weavers با سهم تولید تقریباً ۹۰٪، تولید کننده برتر فرش در مصر است.

امروزه لازم است که به بحث پایداری و محصولات سبز بیشتر اهمیت دهیم، چگونه می‌توان پایداری در صنعت فرش و کفپوش را بهبود بخشید؟
به طور کلی، مضامین و پروژه‌های پایداری برای افزودن ارزش بیشتر به صنعت بسیار مهم هستند. باید به معرفی هر چه بیشتر فرش‌های ساخته شده از نخ‌های بازیافتی تمرکز بیشتری داشت که به تقویت مفهوم اقتصاد سبز کمک می‌کند. همچنین، بهبود پایداری باید شامل کاهش آلودگی‌های مربوط به صنعت و استفاده بیشتر از منابع انرژی پاک باشد.

Oriental Weavers یک شرکت پیشرو در تولید کفپوش‌های سبز و پایدار است، سیاست این شرکت و برنامه‌های آن برای بهبود پایداری در محصولات نهایی چیست؟

برای OW معرفی و توسعه‌ی فرش‌های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است. این فرش‌ها، قابل بازیافت و ردیابی هستند و با تمرکز اصلی بر پایداری، به معرفی مفهوم “اقتصاد سبز” کمک می‌کنند. همچنین، تا آنجا که ممکن است، استفاده از منابع انرژی پاک در OW به تدریج اجرا می‌شود، مانند استفاده از صفحات خورشیدی، چراغ‌های خورشیدی و تلاش برای کاهش انتشار دی اکسید کربن. معرفی فرش‌های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست از اهداف استراتژیک بلند مدت OW است.

استراتژی اصلی Oriental Weaver برای حفظ موقعیت خود به عنوان رهبر بازار و صنعت چیست؟

Oriental Weavers چه از نظر تولید، توسعه، فروش یا سایر فعالیت‌های مرتبط، یک شرکت بسیار پویاست. این شرکت برنامه‌های قاطعی برای گسترش ظرفیت تولید نخ و فرش به طور گسترده دارد. همچنین، هدف ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مشتریان و توسعه و ارائه بهترین فرش‌ها با بالاترین کیفیت را دنبال می‌کند.

این شرکت همچنین برنامه‌هایی را برای استخدام و آموزش نیروی انسانی خود و سرمایه گذاری در تیم OW به عنوان بخشی از اعتقاد این شرکت به اهمیت سرمایه انسانی به عنوان ستون اصلی پیشرفت و رشد شرکت در نظر گرفته است. در نهایت، OW برنامه‌هایی جاه طلبانه برای گسترش در بازارهای داخلی و صادراتی از طریق حضور در نمایشگاه‌های جدید در داخل و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار در بازارهای عمده صادراتی در نظر دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×