اسلاید شو

صادرات بیش از ۲ میلیون متر فرش کاشان

اداره استاندارد کاشان خبر داد

صادرات فرش ماشینی کاشان

رئیس اداره استاندارد کاشان خبر داد:
صادرات بیش از ۲ میلیون متر فرش کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تحقیقات صنعتی کاشان از صادرات ۲ میلیون و ۷۰۰ مترمربع فرش ماشینی در چهار ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان محمدرضا آرین ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: این میزان صادرات فرش طی ۳۵۸ فقره گواهینامه صادراتی استاندارد از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده‌ است.
وی ارزش ریالی این مقدار فرش صادر شده از شهرستان کاشان به خارج از کشور را ۵۸ میلیون دلار ذکر و اضافه کرد: صادرات این میزان فرش ماشینی به خارج از کشور در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نداشته ‌است.
رئیس اداره تحقیقات صنعتی کاشان یاد آور شد: این میزان فرش صادر شده از کاشان به ۱۱ کشور، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، استرالیا، هندوستان، پاکستان، افغانستان، نروژ، عمان، کویت و امارات متحده عربی صادر شده‌است.
وی از صادرات فرش ماشینی کاشان به عنوان عمده‌ترین کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور نام برد و خاطرنشان کرد: دلیل اصلی آن حضور فعال و مستمر فرش ماشینی کاشان در بازارهای جهانی است.
آرین خاطرنشان کرد: فرش کاشان به لحاظ تنوع رنگ، طرح و تکنولوژی بافت و همچنین سلایق و ذوق مصرف‌کننده و سفارش خریداران توانسته است حضور فعالی در بازارهای جهانی داشته باشد و بیشترین میزان صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.
حدود ۷۰۰ شرکت بافندگی فرش ماشینی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارند که بیشتر تولیدات این شرکت‌ها به بازارهای خارج از کشور صادر می‌‌شود.

 

برای آگاهی از آخرین اخبار نمایشگاهی، فرش ماشینی و نساجی ایران و جهان در کانال تلگرام کهن عضو شوید  و با ما به روز باشید…

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×