اخبار نساجی

شیر تک نرخی می ماند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شیر تک نرخی می ماند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر این که شیر تک نرخی می‌ماند گفت: بر اساس توافق اولیه‌ای که با انجمن صنایع لبنی صورت گرفته در نظر است اقلام لبنی دارای اولویت مصرف با قیمت مناسبی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد اما این قیمت مناسب برای تمام اقشار جامعه یکسان است.

به گزارش شبکه ایران دیروز یکی از خبرگزاری‌های کشور به نقل از دبیرانجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خبری اعلام کرد که طبق توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است شیر، پنیر و ماست از ۱۷ تیرماه با دو نرخ متفاوت برای اقشار کم درآمد و اقشار مرفه جامعه توزیع شود.

سید جواد تقوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن تکذیب چنین توافقی گفت: آنچه در مذاکرات دو جانبه با انجمن صنایع لبنی مورد توافق اولیه قرار گرفته، دونرخی کردن شیر، ماست و پنیر نیست بلکه عرضه این سه محصول با قیمت مناسب برای تمام اقشار جامعه است.

او توضیح داد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی منجر به افزایش قیمت شیرخام و به تبع آن افزایش قیمت محصولات لبنی شده است. در عین حال دولت تأکید ویژه‌ای دارد که این رشد قیمت‌ها روی سبد مصرف خانوار تأثیر منفی نگذارد به همین دلیل تصمیم داریم همان‌گونه که در توافقات اولیه مطرح شده، نهاده‌های دامی ارزان را دراختیار دامداران قرار دهیم تا شیرخام ۶۳۰تومانی به میزانی که بتوان قیمت سه محصول پرمصرف و اولویت دار شامل شیر، ماست و پنیر را در سطح مناسب حفظ کرد، در اختیار کارخانجات لبنی قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تأکید کرد: بنابراین به هیچ عنوان بحثی از دونرخی شدن این سه محصول در میان نبوده و احتمالاً خبرنگار خبرگزاری مذکور از سخنان دبیر انجمن صنایع لبنی برداشت نادرستی کرده است. پیش از این قرار بود نهاده‌های ارزان قیمت با نظر کارخانجات لبنی در اختیار دامداران قرار گیرد تا دامداران از این طریق متعهد به تحویل شیر خام با قیمت ۶۳۰ تومان به کارخانجات شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×