اخبار فرش ماشینی

شهر کوچک آرمرده بانه به عنوان دهکده نساجی ایران معرفی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: این شهر قرار است به عنوان دهکده نساجی ایران معرفی شود.

به گزارش ایرنا فرهاد حامدی با بیان اینکه در این شهر حدود ۱۷۰ کارگاه نساجی وجود دارد که در شرایط بسیار نامساعدی کار می کنند افزود: یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور تامین مواد اولیه در اختیار این کارگاه ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بازار و فروش تولیدات این کارگاه ها بسیار خوب است ولی شرایط تولید مناسب نیست و تولید کنندگان وضعیت استاندارد فضای کارگاهی خوبی ندارند و دستگاه های استاندارد نیز در اختیار آنان نیست.

به گفته حامدی ۸۵ درصد کار این دهکده نساجی سنتی انجام شده است و اتمام این مهم جزو برنامه های اولویت دار معاونت صنایع دستی برای سال ۹۴ است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: یکی از برنامه های سال آینده سازمان، استفاده بیشتر از ظرفیت های صنایع دستی در روستاها و شهرهای کوچکی است که تازه از روستا به شهر تبدیل شده اند.

او افزود: بنا داریم صنایع دستی را در این روستا شهرها رشد دهیم و قابلیت های حضور گردشگر را نیز در این جاها ایجاد کنیم تا زمینه های توسعه آنان فراهم شود.

به گفته وی روستای اورامان تخت در بحث گیوه بافی و نمد مالی مورد توجه است و جولایی سنتی و نساجی سنتی هم جزو برنامه های ما برای شهر آرمرده است.

حامدی افزود: ما هم اکنون در پالنگان حدود ۱۵ کارگاه تولیدی و در سروآباد اتحادیه کلاش بافان صنایع دستی را با بیش از ۱۲ تعاونی و هزار و ۲۰۰ عضو داریم.

وی با بیان اینکه اطلس صنایع دستی سروآباد مطالعه شده است اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر در کارگاه های خانگی در این منطقه فعالیت دارند و بنا داریم تا پایان سال مالی جاری اطلس صنایع دستی شهر سنندج را نیز انجام داده و آمار دقیق از تمام صنعتگران فعال شهرستان سنندج را بدست آوریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×