اخبار فرش ماشینی

شهرک نساجی در گیلان ایجاد می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شهرک نساجی در گیلان ایجاد می شود

استاندار گیلان گفت: با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، به دنبال ایجاد شهرک نساجی در استان هستیم.

 ˈمحمدعلی نجفیˈ در نشست بررسی ساخت شهرک نساجی گیلان اظهار کرد: مطالعات ساخت این شهرک که در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود، در حال اتمام است.

وی افزود: برای ساخت شهرک صنایع نساجی به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که با راه اندازی آن، در مرحله اول سه هزار نفر مشغول به کار می شوند.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن بعضی از کارخانه های نساجی در گیلان را تحت پوشش دارد، می تواند نسبت به ایجاد شهرک صنایع نساجی گیلان با ادغام و نوسازی صنایع موجود اقدام کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی وجود نیروهای انسانی ماهر، شرایط مناسب آب و هوایی، فراهم بودن زیرساخت های زیربنایی، موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای میانه که از بازار مناسب صادرات پوشاک برخوردارند را از مزیت های سرمایه گذاری در این صنعت عنوان کرد.

نجفی ایجاد شهرک نساجی در گیلان از طریق مشارکت بخش خصوصی را راهکار نجات صنعت نساجی در استان خواند و گفت: این آمادگی برای حمایت از سرمایه گذاران وجود دارد.

نجفی اضافه کرد: وجود ۲۵ واحد تولیدی بافندگی، ۱۳ واحد ریسندگی، شش واحد تولید پروپلین و پنج واحد تولید نخ ابریشم پشتوانه مناسب برای ایجاد این شهرک است.

وی یادآور شد: روزگاری تولیدات پوشاک استان به کشورهای غربی صادر می شد اما هم اکنون این صنعت با چالش های اساسی مواجه است و تعداد زیادی از کارگرانی که در این کارخانه ها کار می کردند، امنیت شغلی خود را از دست داده اند.

استاندار گیلان بر لزوم جبران بی مهری سال های گذشته به صنعت نساجی تاکید و بیان کرد: باید زمینه احیای این صنعت که پیشتر گیلان به عنوان قطب صنعت نساجی در کشور شناخته می شد، فراهم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×