اخبار نساجی

شهرک تخصصی آجیل و خشکبار در خراسان رضوی ایجاد می شود

 

شهرک تخصصی آجیل و خشکبار در خراسان رضوی ایجاد می شود

رییس اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار از مطرح شدن موضوع ایجاد شهرک تخصصی آجیل وخشکبار کشور به صورت پایلوت در خراسان رضوی خبر داد.

“علیرضا ارزانی ممقانی” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان اظهار داشت: خراسان رضوی به عنوان یک قطب آجیل وخشکبار در کشور مطرح است و در همین راستا ضرورت ایجاد شهرک آجیل وخشکبار مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: بزودی این طرح با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی به صورت پایلوت در استان اجرا می شود.

ارزانی ممقانی عنوان کرد: عملی شدن ایجاد شهرک تخصصی آجیل وخشکبار در این استان نیازمند همکاری مسوولان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت آجیل و خشکبار وارداتی به کشور نیز افزایش یافته و با این وجود، صادرات محصولات خشکبار کشور نیز افزایش یافته است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار بیان کرد: وضعیت مناسب صادرات محصولات خشکبار کشور در مقایسه با سایر کشورها باعث شده است که افزایش قیمت دلار به نفع ایران باشد، هر چند که این موضوع منجر به زیان مصرف کننده داخلی شده است.

وی اظهار کرد: در طی سال های گذشته به بحث واردات خشکبار به کشور توجه کافی نشده است وهمین امر منجر به ناهماهنگی واردات با تولید برخی محصولات داخلی شد، به طوری که بیش از نیاز تولید کشور، محصولات خشکبار وارد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×