اخبار فرش ماشینی

شناسنامه دارشدن ۲۱ هزار دارقالی در زنجان

 

 

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ازمهر ماه سال ۹۳ تاکنون بیش از ۲۱ هزار دار قالی در استان شناسنامه دار شدند.

محسن جعفری بابیان اینکه طرح اجرای شناسنامه‌دار کردن دارهای قالی در زنجان از مهرماه سال ۹۳ شروع‌شده است، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون تعداد ۲۱ هزار دار قالی شناسنامه‌دار شده است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: قالی‌بافان برای شناسنامه‌دار کردن قالی خود به اتحادیه فرش و قالی‌بافان مراجعه کنند و یک نسخه از شناسنامه قالی خود از طرف اتحادیه در اختیار تأمین اجتماعی قرار دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جعفری تأکید کرد: هدف از شناسنامه‌دار کردن قالی فرش‌بافان این است که میزان بافت قالی فرش کنترل شود و در این دستورالعمل تعیین‌شده میزان بافت مشخص‌شده است.

وی از تشدید نظارت بر دار قالی‌ها در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع‌شده و هدف از اجرای آن این است که افرادی که از بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان سوءاستفاده می‌کنند شناسایی و افرادی که ذی‌حق هستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در زنجان تداوم دارد و اداره فرش سازمان صنعت، معدن بر سامان‌دهی فعالان حوزه فرش تأکید دارد.

جعفری تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن دارهای قالی تاکنون بیش از ۹۴.۵ درصد شناسنامه‌دار شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان قالی‌باف در استان زنجان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ هزار نفر رسیدند، گفت: پیش‌ازاین ۲۱ هزار قالی‌باف در استان بیمه بودند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از اعطای وام به قالی‌بافان خبر داد و گفت: در حال حاضر قالی‌بافان واجد شرایط برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

جعفری تصریح کرد: این سازمان برای فرش‌بافان زنجانی وام چهار تا ۱۰  میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات بانکی به فرش‌بافان بر اساس شرایط خاصی است تأکید کرد: اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار که فرش‌باف بوده و بیمه هستند ۱۰ میلیون تومان، فرش‌بافان مرد هم که سرپرست خانوار هستند ۱۰ میلیون تومان و برای دختران مجرد فرش‌باف که بالای ۳۰ سال دارند و خودسرپرست هستند ۴ الی ۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت  می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×