نساجی و مردم

شناخت فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با توجه به فضای رقابتی که در بازار فرش  وجود دارد و همچنین تولیدات متنوعی که در این زمینه موجود است خوشبختانه فرش با توجه به تمام سلیقه ها تولید میشود و تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای میتوانند به روزترین مدلها را تهیه کنند.

این که فرش با جنسهای نخ  و مواد اولیه متنوع تولید میشود از نظر تامین و برآورده کردن نیازهای اقشار مختلف جامعه  با هر نوع تمکن مالی بسیار کار خوب و منطقی است و این عمل در صورتی پسندیده تر میشود که خریدار محترم نسبت به جنس فرش که میخرد آگاهی کامل داشته باشد.

متاسفانه عده ای از این تنوع کیفی و مواد اولیه به نفع خود و به زیان مشتری که اکثرا شناخت چندانی از فرش ندارند  سوء استفاده کرده و فرشهایی با قیمت پایین تر که با جنسها فوق العاده ضعیف تر ( چه از لحاظ کیفیت نخ و چه از لحاظ نوع بافت) را با چسباندن برندهای مطرح چون فرش پاتریس , فرش نگین مشهد  , و)  به فروش میرسانند و در این راه برای خود سودهای کلان رقم میزنند .
جا دارد به اطلاع هموطنان گرامی برسانیم که شهر کاشان با دارا بودن ۵ شهرک صنعتی و بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی فرش  و صنایع وابسته به فرش بزرگترین شهر تولید فرش ماشینی در خاورمیانه میباشد و بزرگترین برندهای فرش ماشینی نیز در این شهر درحال فعالیتند و حتی بیشتر نگینهای مشهدی که در بازار موجود است در کاشان تولید شده  و با کیفیتهای مختلف قابل تهیه است.

در اینجا برای آگاهی شما هموطنان عزیز تصمیم گرفته ایم تا مشخصات فرش اکرلیک که در بین تمام الیاف استفاده شده در فرش ماشینی کیفیت برتری دارد را به وضوح شرح دهیم تا در موقع خرید فرش با اطلاعات کامل تر و چشمی بازتر اقدام به خرید نمایید.

  1. فرش اکرولیکنسبت به پلی استر نرم تر/ لطیف تر و روشنتر است
  2. در حین لمس کردن و دست کشیدن دست به راحتی از روی  فرش سر میخورد و چسبندگی احساس نمیشود
  3. خاب اکرلیک هیت ست در حین دست کشیدن از زیر دست دانه دانه رد شده و داخل هم کلاف نمیشود
  4. اصلا بوی پلاستیک و مواد نفتی نمیدهد
  5. مقاومت بالا در برابر پا خور شدن و برگشت پذیری فوق العاده
  6. مقاومت بسیار بالا در برابر حرارتهای غیر مستقیم ( قابلمه داغ / اتوی داغ / کتری داغ) را دارد.
  7. رنگها شاد زنده و شفاف دارد

خرید فرش ماشینی

چنانچه هر یک از موارد بالا را در فرش ملاحضه نکردید و فرش  زبری, سفتی , و رنگهای غبار گرفته داشت  قطعا جنس پلی استر بوده و چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ قیمت با اکرلیک قابل مقایسه نمیباشد.
متاسفانه دیده شده بعضی جنس پلی استر را در بخشهای جنوبی تهران با  دلایلی مثل ( فرش تخفیفی, زیر قیمت کارخانه,  آکبند نبودن ولی کاملا نو بودن, خرید از ارگاهنهای دولتی مثل کارمندان ارتش,فروشگاه کارخانه ای, ورشکستگی کارخانه فرش و…  ) به اسم جنس اصل و با برچسب تقلبی اکرولیک به فروش میرسانند .توجه داشته باشید داخل فروشگاه با توجه به هزینه های جاری یک فروشگاه قیمت کارخانه و زیر قیمت کارخانه هیچ مفهومی جز جابه جا فروشی جنسهای درجه ۲ و سه و همچنین  فرش ۳۵۰ شانه به جای فرش ۵۰۰ شانه /  فرش ۵۰۰ شانه به جای فرش ۷۰۰ شانه و .. ندارد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دقت کنید که مطالب ذکر شده در بالا به معنی بی کیفیت بودن و یا بد بودن فرش های ماشینی پلی استر موجود در بازار نیست. فرش های پلی استر از فرش های اکریلیک با تراکم بالا ارزان تر و طول عمر بسیار کمتری دارند و با سلیقه و فرهنگ استفاده ایرانی ها از فرش ماشینی فاصله بیشتری دارد. فرش های پلی استر را بیشتر برای دکوراسیون داخلی و یا اتاق پذیرایی و یا خانه های دارای مبلمان مورد استفاده قرار می دهند. اگر نمی خواهید برای خرید فرش زیاد هزینه کنید و یا فرش خود را به تعداد دفعات زیاد تری عوض می کنید فرش های پلی استری را پیشنهاد می کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×