اخبار فرش ماشینی

شلوار جین اقتصادی ترین لباس برای مصرف کنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شلوار جین اقتصادی ترین لباس :: پژوهشگران انگلیسی در بررسیهای خود نشان دادند که پوشاک جین ارزانترین نوع لباس است به طوریکه قیمت یک شلوار جین تنها ۹ پنس برای هر بار استفاده خواهد بود.
پژوهشگران موزه علوم لندن با کشف اینکه کدام نوع پوشاک بهترین رابطه “کیفیت / قیمت” را نشان می دهد لباسهای داخل کمد سه هزار زن انگلیسی را مورد بررسی قرار داده و قیمت هر نوع لباس را برپایه تعداد دفعاتی که پوشیده می شود محاسبه کردند و به این ترتیب دریافتند که پوشاک و شلوار جین اقتصادی ترین لباس برای خریداران است.

شلوار جین
شلوار جین

محاسبات این پژوهشگران نشان می دهد که اگر یک شلوار جین به طور متوسط حدود ۴۰ پوند (تقریبا ۴۸ یورو) قیمت داشته باشد aقبل از دور انداخته شدن ۴۲۸ بار پوشیده می شود.
با تقسیم قیمت اصلی بر تعداد دفعات مصرف می توان فهمید که قیمت شلوار جین در هر بار استفاده برابر با ۹ پنس (۱۱ سنت یورو) است. این درحالی است که یک شلوار کشی با قیمت آن حدود ۱۰ پوند (۱۲ یورو) تنها ۶۸ بار پوشیده می شود بنابراین قیمت آن بر دفعات استفاده برابر با ۱۵ پنس (۱۷ سنت یورو) می شود.
همچنین قیمت یک کت که ۵۷۵ بار پوشیده می شود ۱۰ پنس (۱۲ سنت یورو) است. قیمت یک شلوار پارچه ای که به طور متوسط ۱۶۲ بار پوشیده می شود ۱۴ پنس (۱۶ سنت یورو) محاسبه شده است.
براساس گزارش میرور، این تحقیقات با هدف یافتن راه حلهای نوآورانه برای کاهش برخورد استفاده و دور انداختن لباسهای مد و ایجاد سبک جدیدی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و زیبایی شناسی پوشاک انجام شده است.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : ساخت عایق دیوار از بازیافت شلوار جین

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×